راگوزین در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد: هیچ گونه مشکلی که در تحویل مجموعه های اس-300 به ایران مانع ایجاد کند بین تهران و مسکو وجود ندارد.

بر اساس گزارش ایتارتاس، راگوزین خاطرنشان کرد که مساله خاصی وجود ندارد و قرارداد تحویل اس-300 با ایران امضا شده و اجرا می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تحویل اس-300 به ایران آغاز شده است گفت: تاریخ تحویل در قرارداد دولتی روسیه و ایران قید شده است.

اس-300 پی ام او یکی از قدرتمندترین موشک های زمین به هوای قابل استفاده در تمامی ارتفاع ها به شمار می رود که توانایی پیگیری همزمان 100 هدف و درگیری با 12 هدف را دارد.

روسیه در سال 2007، قراردادی را برای فروش موشک های اس 300 به ایران به ارزش 800 میلیون دلار امضا کرد. مسکو در سال 2010 و در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای متوقف کردن فروش سلاح به ایران به خاطر برنامه انرژی هسته ای مناقشه برانگیز آن، این قرارداد را معلق کرد.

پس از آن ایران علیه شرکت دولتی صادرات سلاح روسیه 'روس آبارون اکسپورت' در دادگاه مصالحه و داوری ژنو اقامه دعوا کرد و روسیه نیز به ایران پیشنهاد یک مصالحه را داد که براساس آن سامانه موشکی دفاع هوایی آنتی-2500 را به ایران تحویل دهد، اما ایران این پیشنهاد را رد و بر اجرای توافقنامه اصلی مبنی بر تحویل سامانه موشکی اس-300 تأکید کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در ماه مارس سال 2015 دستور تحویل این سامانه های پدافند هوایی به ایران را صادر کرده است.