به گزارش پارس به نقل از کیهان، احمد شیرزاد در مصاحبه با سایت امید گفت: در عرصه سیاست خارجی مشکل اساسی داریم. وی به مسئله مذاکره با آمریکا اشاره و تصریح کرد: مشکل مذاکره با آمریکا این است که این مسئله اساساً به جای اینکه یک مسئله سیاسی تلقی شود، به یک مسئله عقیدتی تبدیل شده است و در واقع سنجش اینکه آیا با آمریکا مذاکره کنیم و یا نکنیم از یک کار کارشناسی سیاسی به یک مسئله عقیدتی تبدیل شده است.
وی ادامه داد: اصل مسئله مذاکره با هر کشور و دولت خارجی در کلیت یک مسئله کاملاً سیاسی است و اصلاً کاری به ارزش ها و عقیده های ملت ها ندارد. مشکل این است که منافع سیاسی کشور فدای منافع سیاسی یک جناح شده است.
شیرزاد چهره بدنام مجلس ششم (۸۳-۱۳۷۹) بود که اظهاراتش حتی مورد اعتراض رئیس مجلس وقت (کروبی) قرار گرفت که تصریح می کرد شیرزاد عیناً حرف های رادیو اسرائیل را تکرار می کند. وی همسو با تبلیغات گروهک تروریستی منافقین و رژیم صهیونیستی از پشت تریبون مجلس مدعی شده بود ایران درباره فعالیت های اتمی خود ۱۹ سال به دنیا دروغ گفته و اکنون دم خروس بیرون افتاده است!
۱۰ سال پس از این اظهارات اکنون معلوم شده که طرف دروغگو کیست و چه کسانی آماده بودند کشور را به آمریکا و دیگران بفروشند. به دلیل اظهاراتی از نوع اظهارات شیرزاد و نامه های ننگین برخی مشارکتی های مجلس ششم بود که مقامات اروپایی و آمریکایی مانند بوش اعلام کردند از اصلاح طلبان در ایران حمایت می کنند و انتخابات مجلس هفتم را بدون حضور آنها مشروع نمی دانند. طرف مذاکره کننده غربی ۹-۸ سال پیش پای میز مذاکره به هیئت ایرانی گفته بود که شما باید کوتاه بیایید و موضع ما را بپذیرید چرا که نمایندگان مجلس مخالف شما و همسو با ما موضع می گیرند.
این نکته نیز گفتنی است که برخی اعضای فراکسیون مشارکت نظیر رجب مزروعی، علی اکبر موسوی خوئینی و فاطمه حقیقت جو پس از فرار از کشور در کشورهای اروپایی و آمریکایی پناهندگی گرفتند تا معلوم شود برخی اختلافات اساسی یک دهه گذشته نه جناحی و سیاسی بلکه تقابل منافع ملی با جریان های قائل به کشور و انقلاب و مردم است.