"دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها...". این توییت در صفحه کاربری رسمی هاشمی رفسنجانی در شبکه اجتماعی توییتر و پس از رزمایش نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در وی منتشر شد و بسیاری از ناظران سیاسی را علاوه بر برداشت اشتباه از واژه"گفتمان" در حیرت از درک هاشمی رفسنجانی نسبت به امنیت ملی در منطقه آشوب‌زده غرب آسیا و آمادگی در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی ایران که به روایت رییس جمهوری آمریکا "گزینه نظامی" در قبال ایران بر روی میز قرار دارد؛ فرو برد.

هاشمی روز گذشته در دیدار با دکتر محسن رضایی و مدیران دبیرخانهٔ مجمع به‌صراحت از این توییت تبری جستند و انتساب آن را تکذیب کردند. هاشمی در این دیدار گفت: «زمان آغاز جنگ تحمیلی حتی یک موشک هم نداشتیم؛ اما بعداً به لحاظ علمی به‌جایی رسیدیم که می‌توانستیم موشک قاره‌پیما هم بسازیم» و در ادامه بر لزوم حفظ و توسعه این ابزار مهم تأکید کردند.

در پی اظهارات متعدد هاشمی رفسنجانی و تیم رسانه‌ای وی، دکتر رضا سراج تحلیل‌گر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

گاف اول:

بعد از گاف موشک و گفتمان، جریان رسانه‌ای آقای هاشمی برای لاپوشانی آن، اعلام کرد حساب‌هایی که توی توییتر و... به نام ایشان هست، اصلاً ربطی به آقای هاشمی ندارد.

گاف دوم:

جریان رسانه‌ای آقای هاشمی روز گذشته مجدداً اعلام کرده که تمام حساب‌های منتسب به ایشان در توییتر و... از جمله همان حساب توییتر را بسته‌اند.

 

سؤال اینجاست، اگر حساب توییتر مربوط به ایشان نبوده، چطور آن را بسته‌اند؟!

ای‌کاش جریان رسانه‌ای آقای هاشمی مختصر شعوری برای افکار عمومی قائل می‌شدند.