محمدرضا خباز استاندار سمنان در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: کاروان تدبیر و امید به احتمال زیاد اوائل اردیبهشت راهی سمنان می‌شود.

استاندار سمنان در پاسخ به این پرسش که سفر کاروان تدبیر و امید دقیقا در چه زمانی انجام می‌شود، تصریح کرد: این سفر به‌زودی انجام می‌شود اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست و نهاد ریاست‌جمهوری زمان دقیق آن را تعیین می‌کند.

وی از انجام هماهنگی‌های لازم برای انجام این سفر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه قرار بود سال گذشته این سفر انجام شود لذا تمامی زیر ساخت‌های لازم برای انجام این سفر ایجاد شده است.

خباز از جمع‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های قابل افتتاح استان در این سفر خبر داد و اضافه کرد: مجموعه این برنامه‌ها قرار است 23 فرودین با مسئولان نهاد ریاست‌جمهوری در میان گذاشته شود تا زمان و چگونگی سفر برنامه‌ریزی شود.

وی در خصوص مهمترین پروژه‌های عمرانی این استان و خصوصا طرح انتقال آب خزر به ایسنا گفت: در حال حاضر در حال دسته‌بندی این پروژه‌ها هستیم اما مادامی که این پروژه‌ها به تایید مسوولان نهاد رییس‌جمهوری نرسد، قطعی نیست.

استاندار سمنان با بیان اینکه پروژه انتقال آب نیز احتمالا یکی از پروژه‌های این سفر است، خاطرنشان کرد: البته این طرح نیز تا به تایید مسئولان سفر نرسد، وضعیت قطعی آن مشخص نیست لذا نهایی شدن طرح‌ها منوط به تایید نهایی مسئولان در نهاد ریاست‌جمهوری است.

وی یادآور شد: در نشستی که با مسئولان سفر در نهاد ریاست جمهوری خواهیم داشت باید برای اجرایی شدن یکایک پروژه‌ها استدلال آورده و ضرورت‌های اجرای آنها را تبیین کنیم.

استاندار سمنان، با اشاره به گنجاندن مصوبات سفر لغو شده رئیس‌جمهور به سمنان در لایحه بودجه 95، گفت: اعتبارات مورد نیاز همه طرح‌ها و پروژه‌هایی که در این سفر نیز کلنگ‌زنی شوند در بودجه 96 گنجانده خواهند شد.

خباز با بیان اینکه باید استقبال پرشور و باشکوهی از رئیس‌جمهور انجام گیرد، تصریح کرد: از آنجا که دکتر روحانی فرزند این استان هستند، استقبال از کاروان تدبیر و امید در زادگاه رئیس‌جمهور نیز باید ویژه‌تر باشد لذا انتظار می‌رود مردم استان در آن روز حضوری باشکوه داشته باشند چرا که حمایت از رئیس‌جمهور و استقبال باشکوه از وی بر عزت و شکوه نظام اسلامی می‌افزاید.