آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال 94، سه شنبه 25 اسفند ماه به پایان رسید و بر این اساس وکلای ملت به تعطیلات دو هفته‌ای نوروزی رفتند تا پس از یک سال فعالیت، تعطیلات نوروز را در کنار خانواده بسر برند. 


اما نکته قابل توجه در این میان آن است که با وجود آنکه اکثر قریب به اتفاق مردم ایام نوروز خود را صرف دید و بازدید و سفر می‌کنند، مسئولان کشور از توجه به وظایف خویش نیز باز نمی‌ایستند و در این ایام نیز اقدامات لازم را مبذول می‌دارند، به طوری که سرکشی به حوزه‌های انتخابیه جزء برنامه نوروزی بسیاری از نمایندگان ملت بود. 

علاوه بر اقدامات شایسته بسیاری از نمایندگان مجلس در این ایام جا دارد گذری کوتاه نیز به فعالیت‌های علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در تعطیلات نوروز 95 داشته باشیم.

**تحویل سال نو در حرم شاهچراغ 

علی لاریجانی مراسم سال نو را در آستان مقدس شاهچراغ (ع) تحویل کرد و در آنجا اظهار داشت: امیدوارم در این لحظات مقدس و نیکو خداوند بهترین‌ها را بر شما مقدر کند؛ در این لحظات ما با خود محاسبه‌ای داریم که در سال گذشته چه توفیقاتی و چه کاستی‌هایی داشتیم و در درون خود تأمل می‌کنیم که در این لحظاتی که طبیعت لباس نو به تن می‌کند و عالم حیات جدیدی به خود می‌گیرد ما هم در احوالات خود تأمل می‌کنیم تا ببینیم باید بر چه مسیری تکیه کنیم و تلاش کنیم چه کارهایی را از زندگی کنار بگذاریم. 

**پیام تسلیت لاریجانی به رئیس جمهور و یکی از منتخبان مجلس دهم  

رئیس مجلس روز سه شنبه (سوم فروردین) در پیامی درگذشت مادر همسر رئیس جمهور را تسلیت گفت و با ایشان ابراز همدردی کرد و در همین روز در پیامی دیگر درگذشت والده فریدون حسنوند، منتخب دوره دهم و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت. 

**پیام تسلیت رئیس قوه مقننه در پی حوادث تروریستی بروکسل 

علی لاریجانی که در تعطیلات نوروز نیز کاملا در جریان اخبار و تحولات داخلی و خارجی بود، در روز پنجشنبه (پنجم فروردین) در پی حوادث تروریستی بروکسل با صدور پیامی خطاب به مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپایی ضمن محکوم کردن حوادث تروریستی اخیر در بروکسل با خانواده قربانیان و حادثه دیدگان ابراز همدردی کرد و در این پیام تأکید نمود که امروز مبارزه با تروریسم به عنوان معضل جهانی نیازمند عزم و اراده، اقدام مشترک و همه جانبه جهانی است. 

ضمن اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی در همان روز و در قالب پیامی دیگر خطاب به زیگفرید براک، رئیس مجلس نمایندگان بلژیک حادثه مزبور را که منجر به کشته و زخمی شدن افراد بیگانه شده بود تسلیت گفت و علاوه بر محکوم کردن آن بر این مسئله تأکید کرد که سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریست، همواره مبارزه اصولی و همه جانبه با آن بوده است و در این مسیر از هرگونه اقدام صادقانه و اصولی حمایت خواهد کرد. 

**تأکید لاریجانی بر زمان‌بر بودن رفع تحریم‌ها در جمع مردم آمل 

علی لاریجانی که در ایام عید به زادگاهش آمل سفر کرده بود، روز یکشنبه (هشتم فروردین) در جمع مردم شهرش و در آستانه امامزاده ابراهیم (ع) با تأکید بر اینکه جبران خسارات ناشی از تحریم ظالمانه علیه ایران زمان‌بر است، گفت: اگر بخواهیم مشکلات فعلی کشور را رفع و شرایط را برای آبادانی فراهم کنیم، باید رشد اقتصادی داشته باشیم و تحقق این مهم هم مستلزم تولید محوری است؛ چرا که تا موتور تولید کشور روشن نشود و راه نیافتد، مشکلات موجود نیز باقی خواهد ماند و حل نخواهد شد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب نیز اظهار داشت: که اقتصاد مقاومتی، ضرورت کشور است و باید برای تحقق آن اقدام عملی صورت گیرد و درحد شعار باقی نماند. 

**پیام تسلیت رئیس مجلس در پی حوادث تروریستی لاهور و بغداد 

روز سه شنبه(دهم فروردین) نیز رئیس مجلس در پی وقوع حوادثی تروریستی در لاهور و عراق و در قالب پیام‌هایی جداگانه به رؤسای مجلس ملی و سنای پاکستان و همچنین رئیس مجلس عراق با آنان ابراز همدردی کرد و در این پیام‌ها تأکید نمود که جمهوری اسلامی ایران امنیت و ثبات پاکستان و عراق را در راستای امنیت منطقه و جهان اسلام می‌داند و از هر اقدامی برای تحکیم آرامش پایدار در منطقه حمایت می‌نماید. 

**ابراز همدردی لاریجانی با سردار سلامی 

رئیس مجلس در دوازدهمین روز از ایام نوروز نیز طی پیامی درگذشت والده سردار سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه را تسلیت گفت. 

این گزارش به خوبی گویای آن است که یک مسئول متعهد تحت هیچ شرایطی وظایفش را نادیده نمی‌گیرد و علاوه بر این هنگام وقوع حوادث و رویدادهای داخلی و خارجی اقدامات مقتضی و درخوری را اتخاذ می‌کند.