حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری در حاشیه مراسم ترحیم مادر همسر رییس جمهور در مسجد نور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص این که آیا تحریم‌های جدید آمریکا نقض برجام است یا خیر؟ گفت: در این رابطه از نظر حقوقی وزارت خارجه باید پاسخ دهد، اما ظاهرا نقض برجام نیست.

با اشاره به نامگذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: خوشبختانه نسبت به اقتصاد مقاومتی از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید توجه شده و جزو مبانی برنامه‌های اقتصادی دولت بوده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: من هم به این دلیل که در مجمع تشخیص مصلحت نظام عضو کمیسیون بررسی این سیاست‌ها بوده‌ام پیگیری‌های جدی از ابتدا داشته‌ام و اکنون نیز عضو ستاد اقتصادی مقاومتی دولت هستم.

انصاری با بیان این که دولت بسته جامعی را برای اجرایی کردن همه محورهای ده گانه مد نظر رهبری آماده کرده است تصریح کرد: دیروز هم رییس جمهور در جلسه هیات دولت تاکید کرد که بدون فوت وقت همه دستگاه‌ها عملیات اجرایی بخش خود را انجام دهند. امروز بعدازظهر نیز نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار می‌شود تا راه‌های تسریع در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را بررسی کنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: قرار شده گزارش اقدامات انجام شده در سال گذشته نیز از طریق دستگاه های ذی‌ربط به اطلاع مردم رسانده شود که در این رابطه حوزه‌هایی مانند کشاورزی، آب، گمرک، علم و فناوری به طور خاص مورد توجه قرار دارند.