به گزارش پارس به نقل از دانانیوز، اولین نشست خبری علی اکبر ولایتی در تهران دیروز با حضور رسانه های جمعی برگزار شد؛ بر این اساس این دومین نشست خبری دکتر ولایتی در سال جدید به شمار می رود و وی پیش از این در مشهد مقدس طی نشست خبری با خبرنگاران به صورت مفصل به سؤالات خبرنگاران درباره مسائل روز، انتخابات و بیداری اسلامی پاسخ گفت.

در حالی که در نشست خبری دیروز ولایتی، دبیرکل مجمع بیداری اسلامی سؤالات خبرنگاران را به صورت کامل هر چند کوتاه پاسخ گفت و اینکه همواره در نشست های خبری از خبرنگاران خواسته می شود تنها یک سؤال بپرسند اما سایت نزدیک به دولت این مسئله را موضوعی عجیب تلقی کرده است!

ولایتی برای رعایت و احترام به حقوق همه خبرنگاران به دلیل دیداری که همراه با ۱۴ نامزد احتمالی ریاست جمهوری با آقای ضرغامی داشت به سؤالات آنان پاسخ های هر چند بعضا کوتاه اما کامل می داد با استناد به این حدیث که « خیر الکلام قل و دل» به سؤالات آنان پاسخ گفت تا نوبت به همه آنها برسد اما این سایت دولتی تیتری تخریب گونه را علیه ولایتی به کار برد.

در این میان باید به یکی از پاسخ های دکتر ولایتی اشاره داشت و آن اینکه وی به توصیه یکی از مراجع (حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی) در سال ۸۴ از حضور در انتخابات ریاست جمهوری به نفع آقای هاشمی رفسنجانی کناره گیری کرده است؛ ولایتی برهمین اساس سوال خبرنگار مشرق نیوز مبنی بر اینکه آیا این درست است که شما با توصیه های آقا مجتبی تهرانی و به نفع آقای هاشمی رفسنجانی از انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ کناره گیری کردید؟ را تأیید کرد.

البته در ادامه باید گفت این رسانه دولتی که البته برخی از جریان های خاص در درون دولت آن را مدیریت می کنند در تناقض گویی متفاوتی مطرح می کند که ولایتی به سؤالی در خصوص مذاکرات آلماتی ۲ پاسخ کامل داد و دلیل آن را هم اینگونه عنوان می کند که ولایتی همچنان در فضای سخگویی وزارت امور خارجه به سر می برد اما ظاهرا این رسانه فراموش کرده است که ایشان مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل است و در این جایگاه در خصوص مذاکرات صحبت کرد.

همچنین خبرنگار ایرنا علی رغم اینکه تأکید شده بود هر فردی یک سؤال بپرسد ۳ سؤال پرسید و با این تیتر که « وقتی ولایتی از پاسخ به پرسش های جدی طفره می رود» تنها به همین قسمت از کنفرانس خبری ولایتی بسنده کرد در حالی که بسیاری از سؤالات خبرنگاران حاوی نکات مهمی بود که ولایتی به همه آنها پاسخ گفت.

بر این اساس باید گفت که ولایتی شاید یکی از معدود کاندیداهایی باشد که طی نشست های خبری مختلف سعی داشته به سوالات خبرنگاران به صورت شفاف و کامل پاسخ می دهد.