روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی، نوشت که مقامات امنیتی عربستان از آغاز ماه میلادی جاری 9 ایرانی دیگر را در رابطه با مسائل امنیتی بازداشت کرده است.

به نوشته عکاظ، تعداد ایرانی‌هایی که در رابطه با مسائلی تحت عنوان امنیت ملی عربستان بازداشت شده‌اند با بازداشت این 9 نفر به 13 تن می‌رسد.

بر اساس این گزارش، سایت «نافذه التواصل» متعلق به وزارت کشور عربستان در لیست جدید خود از تعداد افراد بازداشت شده در زندان‌های سعودی اعلام کرد که 9 ایرانی از آغاز ماه جاری بازداشت شده‌اند.

این روزنامه سعودی در ادامه نوشت که عملیات بازداشت این افراد طی دو روز انجام شده است؛ به گونه ای که 7 نفر از آنها در اولین پنج شنبه ماه جاری و دو  تن دیگر نیز در روز سه‌شنبه قبل آن بازداشت شده بودند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون مسئولان مربوطه در حال تکمیل کردن اقدامات قانونی در رابطه با این 9 ایرانی هستند تا آنها را به هیئت تحقیق و دادستانی کل تحویل بدهند تا تحقیق در مورد آنها آغاز شود و بعد از تکمیل تحقیقات سپس برای محاکمه به دستگاه قضایی تحویل داده خواهند شد.

گزارش این روزنامه سعودی در حالی منتشر می‌شود که این اخبار از سوی مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران تایید نشده است.

کارشناسان می‌گویند، خاندان حاکم بر عربستان سعودی که در حال نزدیک شدن به اسرائیل و برقراری رابطه آشکار با این رژیم است، برای منحرف کردن افکار عمومی در عربستان دست به اینگونه اقدامات زده تا به این وسیله افکار مردم را از سمت دشمن دیرنیه اعراب تغییر و آن را به سمت ایران منحرف کند.