خبرگزاری فرانسه به بازتاب فرمایشات رهبر انقلاب در مشهد به مناسبت سال جدید پرداخت که در آن غرب را به عدم پایبندی به توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها علیه ایران پرداخته بود. این خبرگزاری به نقل از رهبر انقلاب نوشت: آمریکایی‌ها به تعهدات خود پایبند نبوده‌اند.

به نوشته این خبرگزاری رهبر ایران اعلام کرد که آمریکا تحریم‌ها را تنها بر روی کاغذ برداشته است اما از مسیرهای دیگر برای ممانعت از دستیابی ایران به اهدافش استفاده کرده‌اند. خبرگزاری فرانسه در ادامه این مطلب به نقل از آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: گفتند که ما تحریم را بر می‌داریم و روی کاغذ هم برداشتند، اما از طُرق دیگر طوری عمل می‌کنند که اثر رفع تحریم‌ها مطلقاً به‌وجود نیاید.

بی‌بی‌سی نیز در خبری با پوشش فرمایشات مقام معظم رهبری نوشت که رهبر ایران آمریکا را به تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن  و تحلیل بردن بانکهای ایران متهم کرد.

رویترز نیز در خبری به پوشش سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد پرداخت و نوشت که رهبر ایران آمریکا را کشوری با رفتاری خصمانه علیه ایران معرفی کرد و به ایرانیان هشدار  داد که به دشمن قدیمی خود اعتماد نکنند.

جروزالم پست نیز در پوشش این سخنرانی نوشت که رهبر ایران معتقد است تمام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران موضعی خصمانه نسبت به ایران دارند.

بیانات امام خامنه‌ای در شبکه خبری المیادین هم بازتاب داشت، این شبکه این بخش از بیانات معظم له را مورد توجه قرار داد که فرمودند:  آن سیاستی که موردنظر آنها(آمریکایی‌ها)است، این است که وانمود کنند ملت ایران بر سر یک دو راهی قرار دارد و چاره‌ای ندارد جز اینکه یکی از این 2 راه را انتخاب کند. آن دو راهی که ترسیم می‌کنند، عبارت است از اینکه یا با آمریکا کنار بیاییم یا باید به‌طور دائم فشارهای آمریکا و مشکلات ناشی از آن را تحمل کنیم...کنار آمدن با او به‌معنای صرف‌نظر کردن از برخی چیزهایی است که انسان بر آن‌ها پای می‌فشارد. این یک دو راهی است که بر طبق سیاست‌های آمریکا یک دوراهی ناگریز و یک دوگانه اجتناب‌ناپذیر است. یا باید در مقابل آمریکا و خواست‌های او در موارد بسیاری کوتاه بیائیم یا باید فشارهای آمریکا و تهدیدات و ضررهای ناشی از آن را تحمل کنیم.

المنار این بخش از بیانات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد که فرمودند:  سنگرهای دیگری هم بود. عوامل روانی و عینی سنگرهایی را گذاشتند. یکی ترس بود. سنگر ترس از قدرت‌ها. کاری کرده بودند که در کشور که ترس از قدرت امریکا بر همه دل‌ها حاکم بود... انقلاب اسلامی آمد و این سنگر ترس را منهدم کرد.

پایگاه خبری العهد نیز نوشت امام خامنه‌ای تاکید کردند که ملت ایران از آمریکا و تمام جبهه استکبار هراسی ندارد و انقلاب اسلامی دیوار ترس از آمریکا را فروریخت و هیچ مسئول مطلع آگاه و متکی به ارزش‌های دینی از آمریکا نمی‌ترسد.