آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز (28 اسفند ماه) با اشاره به سالگرد درگذشت حاج احمد خمینی اظهارداشت: حاج احمد خمینی فردی وفادار به راه انقلاب، پدر و مقام معظم رهبری بود. خداوند این عزیز را با پیغمبر اکرم (ص) و پدر بزرگوارش محشور کند.

وی افزود: بحمدالله فرزند عزیز ایشان هم از پدر تبعیت کردند و این تبعیت از مقام معظم رهبری را در مقاطع مختلف ابراز داشته است.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه ضمن اشاره به سنت چهارشنبه آخر سال و خطرات پیرامون آن گفت: من به مسئولین توصیه می کنم که از سال آینده برنامه‌ای تنظیم کنند تا جوانان ضمن شادی،‌مسرت و تخلیه خود از خطرات این روز به دور باشند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گریزی هم به آزمایشات اخیر موشکی ایران زد و تصریح کرد: ما دارای تجهیزات دفاعی قوی هستیم و در این زمینه رو به قوت هم می‌رویم. موشک های بالستیک خیلی خوب عمل می‌کنند اما تعجب این است که آمریکایی که شغل و برنامه‌اش زورگویی است به ما می‌گوید که شما حق ندارید خود را از درون قوی و مجهز کنید. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آمریکا باید از مواضع غلط خود خجالت بکشد، ادامه داد: آمریکایی که سلاح‌های کشنده در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد و عربستان متجاوز به یمن را تربیت می‌کند که اینچنین آدم بکشد و خون بریزد، به ما دستور می‌دهد  که ضعیف بمانیم. 

وی در ادامه با اشاره به اقدام اخیر شورای همکاری خلیج فارس در تروریست خطاب کردن حزب الله لبنان اظهار داشت: عربستان و شورای همکاری خلیج فارس 2 میلیون دلار به العربیه داده که بگوید حزب الله تروریست است. مگر حزب‌الله چه می کند؟ به جز اینکه خود را از درون تقویت کرده و در مقابل دشمنان ایستاده است. این‌ها باید حقیقتا از سخنان خود اظهار خجالت و شرم کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه ضمن اشاره به حمله سعودی‌ها به یکی از بازارهای یمن که به کشته و زخمی شدن 120 نفر منجر شد، خاطر نشان کرد: چنین حوادثی را دنیا و آمریکا هیچ نمی‌بیند و تنها حرف خودشان را می زنند. 

وی ادامه داد: این عربستانی که مدعی خادم الحرمین بودن است و می‌گوید قرآن بخوانید ، کِی خودش به قرآن عمل می‌کند؟ . کدام آیه به او نشان می دهد که تو می‌توانی اینچنین مسلمانان را بکُشی.

آیت‌الله موحدی کرمانی اضافه کرد: آیات فراوان در قرآن کریم پیرامون کشتن یک مسلمان آمده که اگر یک مسلمان بی‌گناه کشته شود، آن فرد در جهنم خواهد ماند. 

وی گفت: عربستان به مردم خودش هم رحم نمی کند. طبق آماری که تاکنون بدست من رسیده، در جریان حمله آل سعود به یمن عربستان 3500 کشته، 6500 زخمی و 430 نفر مفقود داده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به سفر حج اظهار داشت: هنوز حادثه تلخ منا فراموش نشده و همچنان دل های ما مجروح است. این همه شهادت در منا رخ داد اما حکام سعودی تنها بی‌تفاوت آن را تماشا کردند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در همین باره و طی توصیه‌ای به مسئولان برای تامین امنیت حجاج تاکید کرد: آقایانی که برای حج در کشور برنامه‌ریزی کنند، باید برای امنیت جان حجاج نیز برنامه‌ریزی کند. اگر مسئولین  می‌گویند که حکومت سعودی جان حجاج را تضمین کرده، سعودی‌ها دروغ می‌گویند. آنها نه تنها دلسوز ما نیستند بلکه دشمن ما هستند.

وی ادامه داد: روحانیون عالم نمایی سعودی می‌گویند که ایرانی و شیعه مسلمان نیست و کشتنشان جایز است و هر کسی آنها را بکشد، ثواب برده و به بهشت می‌رود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان اظهارات خود با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حوزه‌های علمیه باید انقلابی باشند گفت: من خطاب به رهبر معظم انقلاب می‌گویم که مردمی که به انقلاب رای دادند، پشتیبان انقلابی بودن حوزه‌ها به ویژه حوزه علمیه قم هستند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: بزرگان حوزه های علمیه به ویژه در قم بایستی ریشه انقلابی نبودن را بخشکاندند و در مقام دفع و رفع آن باشند. صاحبان این تفکر خطرناک اگر وجود دارند بایستی بدانند که از مردم جدا هستند.