"رزمایش موشکی  اقتدار ولایت"  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا در سراسر کشور و با پرتاب موشک های  "زمین به زمین"  با موفقیت برگزار شد.

این رزمایش با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه‌ی وحدت، همگرایی، همدلی و همزبانی» و به منظور نشان دادن «قدرت بازدارندگی» و «آمادگی همه‌جانبه ایران اسلامی برای مقابله با هرگونه تهدید علیه انقلاب، نظام و تمامیت ارضی کشور»، در چند مرحله در نقاط مختلف جغرافیای میهن عزیزمان، با شلیک موشک‌های بالستیک از سیلو صورت گرفت.

 

"رزمایش موشکی  اقتدار ولایت" با پرتاب انواع موشک های سطح به سطح زمین پایه پایان یافت و مهمترین دستاورد آن  "نقطه زن شدن"  موشک های بالستیک "قیام" و "شهاب 2" بود که علاوه براین، موشک قدر هم هدفی را در "سواحل مکران " منهدم کرد. 

 

 

اما فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز نظرات مختلفی را درباره این رزمایش داشتند. از جمله فرماندهان سپاه که درباره "رزمایش موشکی اقتدار ولایت"  نظر خود را بیان کردند می توان به سردار سرتیپ "سید مسعود جزایری" معاون ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر "محمد علی جعفری" فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه و سردار سرتیپ  "امیرعلی حاجی زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد. 

**سردار جزایری: غرب بایستی نظاره‌گر مطلق زنجیره قدرت‌نمایی‌های موشکی سپاه پاسداران باشد

سردار سرتیپ "سید مسعود جزایری" معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به واکنش برخی مقامات غربی پیرامون رزمایش موشکی غرورانگیز و موفقیت‌آمیز نیروی هوافضای سپاه که با نام  "اقتدار ولایت" طی روزهای اخیر برگزار شد، اظهار داشت: غربی‌ها در دوران مذاکرات هسته‌ای به خوبی دریافتند که ظرفیت‌های دفاعی و توان موشکی ایران غیرقابل مذاکره و خط قرمز نظام و ملت ایران است؛ لذا انفعال و اتخاذ مواضع شتاب‌زده، احساسی، فریبنده و پروپاگاندای آنان در برابر قدرت‌نمایی سپاه و نیروهای مسلح که برای حفظ ‌آمادگی‌های لازم در عرصه دفاع سرزمینی است هیچ توجیهی ندارد.

 

 

وی افزود: آنها باید بدانند همانگونه که اعمال تحریم‌ها و صدور قطعنامه‌های گذشته هیچ خللی در روند ارتقای توانمندی‌های کشور نداشته است، وضع هرگونه تحریم و قطعنامه جدید نیز نه تنها مانعی در این مسیر راهبردی و ضروری ایجاد نمی‌کند بلکه اصرار بر توسعه و سرعت‌ بخشیدن آن را به دنبال خواهد داشت.

سردار جزایری در ادامه با تأکید بر اینکه هرگونه تحریم مترادف با توسعه توان موشکی  از طرف ما خواهد بود، تصریح کرد: غربی‌ها و به طور مشخص آمریکایی‌ها درصدد هستند تحت مفهوم پسابرجام، با قرائت‌های ظالمانه و فاقد اساس و مبنا به گونه‌ای موذیانه تحریم موشکی را با هدف تضعیف و برچیدن موشک‌های بالستیک  "زمین به زمین" و متزلزل کردن امنیت و قدرت دفاعی ملت ایران ضمن پیگیری پروژه نفوذ، دنبال کنند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به شرایط موجود و فتنه‌های منطقه‌ای و توطئه‌ها و تهدیدات پیرامونی به توطئه‌گران و بدخواهان ایران اسلامی توصیه کرد بهتر است آمریکا و متحدان غربی و منطقه‌ای آن با واقعیت کنار بیایند و از ماجراسازی علیه ملت ایران پرهیز کنند در غیر این صورت بایستی نظاره‌گر مطلق زنجیره قدرت‌نمایی‌های موشکی سپاه و سایر مدافعین انقلاب و میهن اسلامی باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توان موشکی عنصر بازدارنده و مؤلفه‌ مهم امنیت ملی کشورمان در برابر زیاده‌خواهان فرامنطقه‌ای و غده سرطانی اسرائیل غاصب بوده و ظرفیتی امنیت‌ساز برای منطقه راهبردی غرب آسیا به شمار می‌رود.

**سردار سلامی: موشک‌های پیشرفته ایران یک واقعیت روی زمین است/موشک های ما در تراز "موشک های مدرن" دنیاست

سردار سرتیپ "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره "رزمایش موشکی اقتدار ولایت" عنوان داشت: امروز همه جهان تجلی بخشی از قدرت دفاعی ایران را مشاهده کرد.

 

 

وی افزود: پیام این رزمایش به کشورهای دوست، همسایه و مسلمان، پیام حمایت، امنیت، برادری و آرامش است و ما هرچه توانمندی دفاعی داریم نه فقط برای دفاع از امنیت ایران، بلکه همه کشورهای مسلمان به کار خواهیم گرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: همه دنیا باید بدانند که توانایی موشکی و دفاعی ما تابع اراده و خواست سیاسی هیچ قدرتی در جهان نیست و اگر هم قطعنامه‌ای علیه ما صادر می‌کنند، تنها آرزوهاییست که بر روی کاغذ می‌آورند؛ در حالی که موشک‌های پیشرفته ایران یک واقعیت روی زمین است.

 

وی ادامه داد: این رزمایش در امتداد رزمایش‌های سالیانه سپاه بود که به منظور تست و ارزیابی توانمندی‌های موشکی انجام می شود.  جانشین فرمانده سپاه با تاکید براینکه توانمندی موشکی و دفاعی ایران هیچگاه منحرف و متوقف نخواهد شد، اظهار داشت: بارها نیز اعلام کرده‌ایم که این توانمندی را با متون قطعنامه‌های سیاسی تنظیم نخواهیم کرد، توان ما در تولید این موشک‌ها بسیار جلوتر از توانمندی‌هایمان در ذخیره‌سازی آنهاست و حتی می‌توانم بگویم از دیروز تا امروز تعداد زیادی از موشک‌ها تولید شده و این روند شتابان هم در حوزه کمی و هم کیفی ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه  با بیان اینکه در حوزه‌های دقت، قدرت تخریب، کاهش وزن و کنترل و فرماندهی موشک‌ها به دستاوردهای بزرگی دست یافته‌ایم، خاطرنشان کرد: موشک‌های پیشرفته ما امروز در تراز موشک‌های مدرن و قدرتمند کشورهای پیشرفته است، امروز ما به توانایی رسیده‌ایم که قادریم موشک‌ها را بصورت مختلف، هم همزمان و هم شلیک متوالی به سمت هر دشمنی شلیک کنیم.

وی گفت: اگر هرگونه تجاوزی صورت بگیرد و لازم باشد برای دفاع از امنیت ایران از موشک استفاده کنیم، آتشفشانی از موشک به سمت دشمن شلیک خواهد شد. هرچه دشمن تحریم ها را علیه ما تشدید کنند، ما بیشتر به سمت تقویت توان موشکی خواهیم رفت. سردار سلامی در پایان خاطر نشان کرد: بخش اعظمی از خاک ایران، نقاط پراکندگی و استقرار این موشک‌ها است.  

***سردار حاجی زاده: همه یگان ها دستور شلیک موشک دارند/ذخایر موشکی به اندازه کافی داریم

سردار سرتیپ  "امیر علی حاجی‌زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه  درباره "رزمایش موشکی اقتدار ولایت" اظهار داشت: رزمایش‌ها مانند بازی‌های تدارکاتی برای نیروهای مسلح مهم است و برای حفظ امادگی باید انجام دهیم.  وی ادامه داد: آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند ما دنبال تنش هستیم و سعی می‌کنند که به مسئولان تحمیل کنند که ازمایش و رزمایش انجام ندهیم.

 

 

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه ما هرساله برای آمادگی خودمان رزمایش انجام می‌دهیم گفت:  آمریکایی‌ها با قدرت ما مخالف هستند و اگر رزمایش‌ها برگزار نشود شرایطی مثل سوریه و عراق خواهیم داشت.  فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: آمریکایی‌ها از پرتاب‌های موشکی ما مطلع بودند و ما هواپیماهای جاسوسیشان را رصد کردیم که در دریای ازاد مشغول گشت زنی بود.  وی با بیان اینکه امریکا پس از برجام با تمام توان به دنبال عقیم کردن قدرت موشکی ایران است عنوان داشت: ما قطعات موشکی که مصرف دوگانه داشتند را بومی سازی کردیم و ما از جانب خودمان مطمئن هستیم.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به اینکه امریکا به دنبال آن است تا هزینه فعالیت‌های موشکی ایران را بالا ببرد تصریح کرد: آن‌ها به دنبال ان هستند تا برروی مسئولان تصمیم گیر ما تاثیر بگذارند و مثلا بعد از برجام گفتند ما رد پول‌ها را داریم و نباید در راه‌هایی که ما نمی‌خواهیم خرج شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه ما شروع کننده هیچ جنگی نیستیم؛ ولی غافلگیر هم نباید بشویم یادآور شد: باید انقدر قوی شویم که امنیت مردم کشورمان بیمه شود و شهرهای ما امنیت بالایی دارند و بر روی امنیت ملی معامله نخواهیم کرد.  سردار حاجی زاده گفت: شهرهای موشکی در همه جای، کشور وجود دارد و ذخایر  موشکی به اندازه کافی داریم.

 

وی با اشاره به امنیت بالای شهرهای موشکی و سیلوها بر اساس استاندارد های تعریف شده ؛ اظهار داشت: در همه شهرها موشک ها اماده شلیک هستند و آن ها سوخت زده شده در صورت لزوم پرتاب خواهند شد و همه یگان ها دستور شلیک موشک دارند و توانایی داریم چند صدفروند موشک را در آن واحد شلیک کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه عنوان داشت: توان موشکی ما با فاصله زیاد در منطقه اول است، در جهان جز چند قدرت برتر هستیم و موشک هایی مثل فاتح، سجیل و هرمز نظیر ندارند.  سردار حاجی زاده یاد اور شد: در حین رزمایش موشک های شهاب و قیام نقطه زن شدند و موشک عماد دقتش افزایش یافت.

وی با اشاره به ویژگیهای موشک قدر گفت: این موشک می تواند در کمتر از ۱۵ دقیقه دوهزار کیلومتر را طی کند و قدرت تخریبی معادل ۳۰۰  متر تا دو کیلومتر دارند.  سردار حاجی زاده اظهار داشت: اگر دور تا دور ایران را دیوار بکشند موشک تولید خواهیم کرد و تولید موشک متوقف نخواهد شد و اگر صهیونیست ها شرارت کنند پاسخ خواهیم داد.  ما در جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیستیم و اگر کسی اقدامی کند مقابله به مثل خواهیم کرد.

**سرلشکر جعفری: شلیک موشک های بالستیک پاسخی به یاوه گویی های دشمنان است

سردار سرلشکر "محمدعلی جعفری" فرمانده کل سپاه "رزمایش موشکی اقتدار ولایت"  گفت: برگزاری این رزمایش و شلیک موشک‌های بالستیک از نقاط مختلف جغرافیای ایران اسلامی پاسخی قاطع به یاوه‌گویی‌های دشمنان در اعمال تحریم‌های موشکی است.

 

 

وی افزود:  با شلیک این موشکها گوشه‌ای از عملیاتی بودن سیلوهای موشکی سپاه که در سراسر کشور گسترش یافته‌اند به نمایش درآمد. وی افزود: با برگزاری رزمایش اقتدار ولایت دشمنان ما خواهند فهمید که اقتدار دفاعی و امنیت ملی خط قرمز ما بوده و حاضر نیستیم تحت هیچ شرایطی راجع به آن صحبت کنیم.

سرلشکر جعفری با تأکید بر اینکه امنیت مهمترین موضوع و اولویت اول در نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنی‌ها است، گفت: امروز تقریباً صد در صد تولیدات ما بومی بوده و متکی به خارج نیستیم؛ ما در این تحریمها رشد کرده و خودکفا شده‌ایم.

وی با بیان اینکه مسئولین ارتقای توان موشکی را خط قرمز نظام دانسته و بر آن وحدت نظر دارند، گفت: دشمنان ما نیز این را دریافته‌اند که گسترش تحریم‌ها و فشارهای امنیتی تأثیری بر ارتقای توانمندی‌های ما نداشته است، لذا با اعمال تحریم‌های اقتصادی درصددند ما را در حوزه موشکی محدود کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دارا بودن انواع موشک های زمین پایه ، قطب بزرگ موشکی منطقه غرب آسیا به حساب می آید که می تواند در کمتر از چند ساعت چندین پایگاه نظامی آمریکا را به طور کامل ویران کند و این نه در سخن بلکه در عمل اثبات شده است.

 

انجام رزمایش های موشکی براساس تقویم نیروهای مسلح  توانایی یگان های عمل کننده را افزایش خواهد داد و دشمنان خواهند دانست که نیروهای مسلح آماده دفاع از کشور در برابر هرگونه تهدیدی هستند و این یک واقعیت جدی است.

در مجموع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معتقدند رزمایش موشکی سپاه عاملی قدرتمند در توسعه امنیت ملی بوده و این رزمایش ارتباطی به برجام و مسائل هسته ای ندارد و این نکته ای است که مقامات دولت یازدهم هم به آن  تاکید داشتند.