به گزارش پارس به نقل ازایسنا، کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در مورد کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: بنده مطلع هستم که فشار به ایشان برای حضور در عرصه انتخابات از ناحیه علما در قم، شخصیت ها و افراد سیاسی و از ناحیه تشکل های مردمی و همچنین نمایندگان مجلس زیاد است.

وی در عین حال گفت: با این وجود تا این ساعت جواب آقای لاریجانی در مقابل فشارها منفی است و وی اعلام کرده که تکلیفی برای حضور در انتخابات احساس نمی کند.

رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مورد اعلام کاندیداتوری باهنر و ابوترابی فرد برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای مهندس باهنر و حاج آقا ابوترابی از اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت هستند و از شخصیت های مورد اعتماد به شمار می آیند اما کاندیداتوری شان از تشکل های مربوط به این افراد در خارج از مجلس دنبال شده است و تصمیم گرفتند که در انتخابات حضور پیدا کنند لذا از سازوکار فراکسیون برای کاندیداتوری استفاده نشده است.

جلالی گفت: البته طبعا این دو نفر از شخصیت هایی هستند که در فراکسیون در مورد آنها بحث و بررسی انجام خواهد شد. آنها شخصیت هایی هستند که قابل بررسی در فراکسیون هستند و فراکسیون در آینده برای حمایت و یا عدم حمایت از آنها تصمیم می گیرد.

۱+۲ وعده اعلام نتیجه نهایی تا ۲۰ فروردین را داده است

رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت که طبق مذاکرات انجام شده، ائتلاف ۱+۲ وعده داده است که تا ۲۰ فروردین نتیجه نهایی را اعلام کند.

جلالی با اشاره به انجام مذاکراتی با ۱+۲ گفت: با ائتلاف ۱+۲ مذاکره شد تا نتیجه خود را زودتر اعلام کنند و مشخص شود از بین این سه نفر چه کسی قرار است کاندیدای اصلی شود.

وی افزود: همچنین با ائتلاف جدیدی که به تازگی شکل گرفته موسوم به ائتلاف ۲+۳ نیز فراکسیون مذاکراتی را انجام داده است تا هر چه سریعتر خروجی خود را مشخص کند چون در این صورت فراکسیون راحت تر می تواند تصمیم گیری کند، در چنین شرایطی است که ما با خروجی های آنها می توانیم وارد مذاکره شویم، اکنون نمی دانیم که قرار است این ائتلاف ها چه زمانی نتیجه نهایی را اعلام کنند.

رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت افزود: ائتلاف ۲+۳ گفته است که تا قبل از ثبت نام نتیجه خود را مشخص می کند، ائتلاف ۱+۲ نیز وعده داده است که تا ۲۰ فروردین تصمیم نهایی را اعلام می کند که تا ۲۰ فروردین دو روز بیشتر فرصت باقی نیست، امیدواریم این ائتلاف ها هر چه سریعتر خروجی خود را به ما اعلام کنند.

جلالی با بیان اینکه در جلسه صبح امروز شورای مرکزی این فراکسیون موارد متعددی مطرح شد، گفت: یکی از این موارد موضوع نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بود که این جلسه با حضور آقای لاریجانی، ابوترابی فرد و باهنر و دیگر اعضای شورای مرکزی برگزار شد.

وی افزود: در این رابطه بحث مفصلی صورت گرفت، اینکه مجلس و فراکسیون چطور می توانند در تحقق این دو بعد از حماسه نقش داشته باشند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس خاطرنشان کرد: در بحث حماسه اقتصادی و بودجه ۹۲ و اقداماتی که می توان انجام داد تا از طریق آن حماسه اقتصادی را بهتر محقق ساخت نیز بحث و بررسی انجام شد.

وی ادامه داد: در این رابطه نیز بحث شد که چه قوانینی را باید طراحی کنیم تا منویات رهبری در حماسه اقتصادی محقق شود.

جلالی با بیان اینکه بحث انتخابات ریاست جمهوری و حضور حداکثری مردم در انتخابات نیز نمود بارز حماسه سیاسی است، گفت: در این رابطه فراکسیون تصمیم گرفت که کمیته ای را تعیین کند و بر اساس آن شاخصه های یک رییس جمهور خوب را استخراج کند، مطابق با این شاخصه ها با کسانی که کاندیدای ریاست جمهوری هستند گفت وگو و مذاکره می شود و به این افراد نمره داده می شود، در نهایت کسانی که بیشترین نمره را می آورند به صحن فراکسیون دعوت می شوند و برنامه های خود را برای اعضای فراکسیون مطرح می کنند، در پایان نیز رای گیری از اعضا صورت می گیرد و کسی که بیشترین رای را آورد مورد حمایت فراکسیون قرار می گیرد.

رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اضافه کرد: البته در حال حاضر ائتلاف های گوناگونی در بین اصولگرایان تشکیل شده است که ما منتظریم زودتر جواب دهند چرا که تاخیر در این رابطه لطمه ای را به نتیجه کار وارد می کند.

وی همچنین یکی دیگر از موارد مورد بحث در جلسه شورای مرکزی فراکسیون را شنیده هایی در خصوص استفاده از امکانات دولتی در جهت تقویت کاندیدایی خاص عنوان و اظهار کرد: این اقدام نادرست است و حتما کسانی که در مسائل مربوط به انتخابات ناظر هستند باید به وظیفه ذاتی شان عمل کنند.

رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکید کرد: هیچ کس نباید از امکانات بیت المال و دولتی و عمومی برای انتخابات ریاست جمهوری هزینه کند.