محمدرضا باهنر  در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که عصر امروز دوشنبه (17اسفند ماه) گفت: تردید در اینکه که مردم تهران در انتخابات تهران مردم لیستی رای دادند، وجود ندارد. 

وی افزود: همه باور کردند اگر مطالبه ای دارند باید پای صندوق های رای دنبال کنند و با تحریم و قهر هیچ فردی نمی تواند به مطالبات خودش برسد.

دبیرکل جببه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: ⁠⁠⁠در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه نتیجه ها پذیرفته شد و اگر پای صندوق های رای کم می آورند به خیابان ها نیامدند. از نقاط مثبت این انتخابات بود. 

باهنر ادامه داد: همه اضلاع اصلاح طلب اصولگرا و مستقلین خواسته های شان در چارچوب نظام قابل مطالبه است و نه خارج از آن. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه بودجه چند دوازدهم بودجه سال 95، گفت: دولت موظف است تا پایان 15 آذر هر سال قانون لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند و یا بودجه چند دوازدهم را تقدیم کند. 

باهنر گفت: دولت امسال نتوانست به موقع بودجه را تقدیم مجلس کند و به هر دلیلی با تاخیر یک ماه و نیم و نزدیک دو ماه به مجلس تقدیم شد، سعی می‌کنیم کمیسیون تلفیق کارش را تا پایان سال به اتمام برساند، اما ما به دولت گفتیم لایحه چند دوازدهم را به مجلس تقدیم کند، در دولت دهم رسم شده بود از طریق چند دوازدهم بودجه را تصویب کنیم. 

دبیرکل جببه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: اگر دولت لایحه بودجه چند دوازدهم را به مجلس ندهد، مجلس مجبورمی‌شود طرح ماده واحده را ارائه و تصویب شود.

باهنر در رابطه با ترکیب مجلس آینده گفت: انتخابات سال 94 ویژگی های خاص خودش را داشت و از قبل امکان تحلیل درست وجود نداشت. البته ترکیب مجلس دهم ظرفیت خوبی را برای حرکت‌های اعتدالی دارد و به فرموده مقام معظم رهبری مجلس نه دولتی و نه ضد دولتی است.

وی افزود: این مجلس باید بصیرت و دردشناسی خودش را از مردم به نمایش بگذارد،‌ تاکنون 221 نفر برای مجلس دهم انتخاب شدند و اما با توجه به گرایش‌های اعلام شده آنها، جمعیت اصلاح‌طلب، اصولگرا، مستقلین در مجلس دهم نزدیک است.

نائب رئیس مجلس دهم ادامه داد: در مرحله دوم 69 نماینده باید انتخاب شوند که 9 نفر از این نماینده‌ها اصلاح‌طلب هستند که با یکدیگر رقابت می‌کنند و برای کسب 10 کرسی از مجلس میان اصولگرایان رقابت وجود دارد و رقابت مابقی کرسی‌ها میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان است.

باهنر با اشاره به اینکه مجلس دهم می‌تواند مطیع دولت و یا مطالبه‌گر مشکلات مردم از دولت باشد، گفت: رکود برای همه خانواده‌ها ملموس است که در نرخ بی کاری و قفل شدن معاملات در کشور ظاهر شده است و شاید یکی از دلایل آن فشار سنگین دولت یازدهم در کنترل تورم است.

نائب رئیس مجلس دهم با تاکید بر اینکه سیاست تک رقمی تورم رکودی یا  رکود تورمی دقیق نیست، ادامه داد: این سیاست باعث می‌شود که رونق در کشور از کار بیفتد و شاید لازم باشد رقم بالاتری برای تورم در نظر گرفته شود.

وی در ادامه افزود: با برطرف شدن تحریم‌ها و سرمایه‌گذاری و معلالات اقصادی با کشورهای دیگر،‌ اقتصاد و کشور رونق می‌گیرد و همچنین در بخش نفت ، انرژی و صنایع نیز اینگونه خواهد بود.

باهنر با بیان اینکه در تهران لیست اصولگرایان شکست خورد اما در بعضی از شهرستان‌ها ترکیبی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان پیروز شدند و یا اصولگرایان در شهرستانی اکثریت را بدست آوردند، گفت: در مجموع تعداد کرسی‌های اصولگرایان نسبت به اصلاح‌طلبان بیشتر است چرا که با در نظر گرفتن سه جریان وضعیت‌ آنها در مجلس دهم نزدیک به یکدیگر است.

نائب رئیس مجلس دهم تاکید کرد: باید نسبت به نتیجه بدست آمده در انتخابات تحلیل‌های درست داشت و ریشه‌ای به مسائل نگاه کرد، چرا که انتخابات تهران نباید دو قطبی می‌شد،‌ و شاید 3 قطبی بودن آن بهتر بود،‌ در زمان تبلیغات اتهامات تندی دو طرف به یکدیگر می‌زدند و باعث شد این نتیجه در انتخابات بدست آید.

باهنر در خصوص ریاست مجلس دهم گفت: عارف بدنبال مدیریت مجلس دهم است اما لاریجانی نیز این هدف را دارد، در حالی که انتخاب رئیس مجلس دهم بستگی به مرحله دوم انتخابات دارد اما در مجموع اکثریت نمایندگان ترجیح می دهند ریاست مجلس بر عهده لاریجانی باشد.

وی با بیان اینکه تشکیل فراکسیون‌ها در مجلس آینده بر عهده مجلس دهم است، گفت: تشکیل فراکسیون‌ها درمجلس آینده بستگی به تصمیم مجلس دهم دارد، اگر 3 فراکسیون تشکیل شود اصولگرایان،‌ اصلاح‌طلبان و مستقلین آن فراکسیون‌ها را تشکیل خواهد داد اما اگر تصمیم بر تشکیل دو فراکسیون گرفته شود اصلاح‌طلبان و اصولگرایان آن فراکسیون را تشکیل خواهند داد.

باهنر با تاکید بر اینکه فضای کشور نباید انتخاباتی باشد و مجلس باید برای حل مشکلات مردم به دولت کمک کند،‌گفت:  مجلس نباید دولتی و یا ضد دولتی باشد.

وی با اشاره به اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری قصدی ندارم، گفت: زمانی که برای انتخابات ثبت‌نام نکردم شایعاتی مبنی بر کاندیداتوری بنده در ریاست جمهوری و یا مسئولیت گرفتن در دولت را رسانه‌ها گمانه‌زنی کردند اما همه این‌ها را تکذیب می کنم،  و این را تنها گمانه زنی های جهت دار رسانه‌ها می دانم.

باهنر در ادامه افزود: رسانه‌ها براساس علایق خودشان گمانه‌زنی کردند که همه آنها را تکذیب می‌کنم.

نائب رئیس مجلس دهم با اشارهبه اینکه در روند صلاحیت‌ها شهادت بنده برای بعضی از افراد صلاحیت گرفت،‌گفت: عموما در هر دوره‌ای از مجلس بعضی از نمایندگان احراز صلاحیت نمی‌شدند که در این دوره حدود 40 نفر احراز صلاحیت نشدند اما 23 نفر از آنان صلاحیتشان احراز شد.

باهنر در رابطه با آینده کاری خود گفت: می خواهم کار سیاسی داشته باشم چرا که در کشوری مانند ایران با نظام مردم سالاری دینی بدون داشتن حزب قدرتمند حلقه گمشده‌ای دارد و توصیه می کنم که اصلاح‌طلبان نیز در یک حزب خودشان را جمع کنند.

وی گفت: کشور باید چند حزب شناسنامه‌دار داشته باشد که با مواضع  مشخص پاسخگو باشد تا بتواند خیلی از نقاط ضعف را حل کند.

باهنر در خصوص اظهارات رئیس جمهور و رد سخنان صالحی نسبت به عدم تعهد طرف غربی در اجرای برجام اظهار داشت: دولت دارای سخنگو است و موضوعات و موارد مختلف را پاسخ می‌دهد و اگر یکی از مسئولین خارج از حیطه مسئولیت خودش اظهار نظر کند، خوب نیست.

نائب رئیس مجلس دهم با تاکید بر اینکه اجرای برجام از سوی طرف مقابل با تاخیر جدی انجام می شود، ادامه داد: برخی از ادعاهای رئیس جمهور نسبت به انجام برخی از کارها درست است،‌البته کشورهای گروه 1+5 می‌توانند سریعتر کارها را به جلو پیش ببرند.

باهنر با بیان اینکه دولت باید مسئله را از سوی دستگاه دیپلماسی پیگیری کند و همچنین شورای عالی نسبت به حسن اجرای برجام نظارت داشته باشد چرا که با وارد شدن خدشه‌ای جدی در اجرای برجام باید هدف گذاری و اقدامات لازم انجام شود.

رئیس جبهه پیروان در خصوص تصمیم اخیر شورای همکاری خلیج فارس نسبت به حزب‌الله لبنان که آن را بعنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده است، اظهار داشت: دشمنان برای ایجاد جنگ نیابتی حرکات تازه‌ای را طراحی  کرده‌اند که البته با تصمیمات کشورهای عربی تکمیل می‌شود.البته حزب‌الله لبنان از افتخارات جهان اسلام و مقاومت که ناجی بسیاری از کشورهای عربی است،‌شناخته می‌شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه حزب‌الله لبنان از تجاوزهای بی اندازه رژیم صهیونیستی جلوگیری کرده است، ادامه داد: متاسفانه برخی‌ها احساس می کنند که حزب‌الله رقیب آنها است البته از جهتی درست فکر می‌کنند اما با تلاش حزب‌الله لبنان بود که از روند تجاوزهای رژیم صهیونیستی جلوگیری شد و فلش پیروزی به نفع کشورهای عربی و مسلمان تغییر پیدا کرد.

نائب رئیس مجلس دهم با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در جنگ سی و سه روزه چند هدف داشتند از جمله اهداف آنها خلع سلاح حزب الله لبنان، شهادت سید حسن نصرالله و کشیدن دیوار حایل میان رزمندگان فلسطینی از خاک لبنان است که البته با ایستادگی حزب الله لبنان آتش‌بس اعلام و شکست خوردند. 

وی با بیان اینکه متاسفانه سرنوشت برخی کشورهای عربی بدست پیرمردهای آلزایمری و جوانان بی‌تجربه افتاده است، که قدرت تشخیص منافع شخصی خود را هم ندارند،‌گفت: برخی از آنها فکر می‌کنند منافعشان به منافع صهیونیست‌ها گره خورده اما باید بفهمند خواب های آشفته تعبیر نخواهد شد.