به گزارش پارس به نقل از خانه ملت، سید باقر حسینی با اشاره به طرح اخراج ایرانی های از امارات ظرف سه سال آینده از سوی معاون رئیس پلیس دبی گفت: این اظهار نظر نسنجیده وبه نظر می رسد طرح اخراج ایرانی ها از امارات تحت اعمال فشار از طرف حاکمان عربستان، صیهونیست ها و آمریکایی ها صورت گرفته باشد.

رونق امارات به دلیل حضور ایرانی ها است

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: اخراج ایرانی ها از امارات و طرح این مسئله که جوانان این کشور به کار نیاز دارند مضحک و غیر منطقی به نظر می آید. اگر رونق اقتصادی در این کشور وجود دارد به دلیل حضور ایرانی های و سرمایه های ما در آنجا است.

امارات مشکل اقتصادی خود را با افزایش قیمت نفت حل کند

وی با بیان اینکه در دنیا چنین برنامه هایی وجود ندارد اظهار داشت: به نظر می رسد یکی از دلایلی که اماراتی ها می خواهند ایران از بازار اقتصادی آنج خارج شود وجود مشکلات مالی آنها در پی کاهش قیمت نفت باشد. وضعیت قیمت نفت به دلیل خوشایند آمریکایی ها از سوی عربستان اعمال شد که بهتر است نسبت به افزایش قیمت این کالا اقدام کنند.

این نماینده اعتقاد دارد با قیمت گذاری درست بر روی طلای سیاه، کشورهای حاشیه خلیج فارس می توانند از مشکل مالی و اقتصادی رها شود در غیر اینصورت اخراج تجار ایرانی از کشورشان بی فایده خواهد بود.

انتقاد از سکوت دستگاه دیپلماسی در برابر امارات

حسینی تاکید کرد: انتظار می رود که مقامات اماراتی رفتاری منطقی داشته باشند و به جای ایجاد تنش به فکر حل مشکلاتشان از راه های درست باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مواضع وزارت امور خارجه کشور در مقابل گستاخی های امارات و کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: توقع می رود که وزارت خارجه موضع گیری جدی نسبت به چنین اظهار نظرهایی داشته باشد متاسفانه در گذشته نیز شاهد سکوت یا موضع گیری های ضعیف دستگاه دیپلماسی کشور در مقابل کشورهای عربی از جمله امارات بودیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، «ضاحی خلفان» معاون رئیس پلیس دبی و نزدیک به «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد طی سه سال باید از تمام ایرانی‌های که در دبی کار می‌کنند و کاری تجاری دارند، بخواهیم که امارات را ترک کنند و مجوز تجاری آنها لغو شود؛ فرزندان ما به باز کردن مغازه‌های تجاری به جای ایرانی‌ها بیشتر نیاز دارند تا ایرانی‌ها.

وی تاکید کرد تا زمانی که ایران و حزب‌الله به ادعای وی در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس مداخله می‌کنند، این کشورها دست‌بسته نخواهند نشست.