به گزارش پارس به نقل از مشرق، نماینده منتخب زن اصلاح‌طلب در حوزه تهران در مصاحبه با یک خبرنگار ایتالیایی که سایت‌های ضدانقلاب آن را پوشش داده است با الفاظی توهین‌آمیز نسبت به بانوان نماینده صحبت کرده و جنسیت آنها را زیر سئوال برد. سلحشوری در این مصاحبه، اظهاراتی درباره کنار رفتن حجاب از سر زنان ایرانی نیز به زبان آورد.

پس از انتشار خبری در خصوص سخنان پروانه سلحشوری، وی در گفت‌و‌گویی از مواضع خود عقب نشینی و عذر خواهی کرد. 

پروانه سلحشوری در واکنش به انتشار مصاحبه‌ای به نقل از وی در مورد حجاب ضمن ابراز ناخرسندی شدید از شیوه تدوین مصاحبه و منقطع کردن سخنانش توسط این رسانه گفت: آنچه که منتشر شده تنها بخشی اندک از گفتگوی بنده با خبرنگار مذکور بود. متاسفانه این رسانه نتوانسته یا نخواسته که دیدگاه کامل بنده درباره موضوع حجاب را پوشش دهد و همین امر سبب برخی سوءبرداشت ها در داخل و نیز سوءاستفاده برخی رسانه های خارجی ازجمله رسانه های معاند نظام شده است.

منتخب اصلاح‌طلب تهران در انتخابات مجلس دهم، اظهار داشت: رعایت حجاب به عنوان یکی از دستورات دین مبین اسلام، برای زنان مسلمان امری ضروی و برخاسته از اعتقادات قلبی آنان است. هرچند ممکن است در شیوه اجرای این اصل، اختلاف سلایقی وجود داشته باشد، اما التزام به آن از سوی زنان مسلمان ایرانی امری بدیهی است.

سلحشوری افزود: بنده به عنوان یک زن مسلمان، پوشیدن چادر را مصداق بارز رعایت حجاب می دانم. حال ممکن است برخی ها پوشیدن مانتو و روسری را در رعایت این اصل، کافی بدانند. این، همان اختلاف سلایقی است که ممکن است وجود داشته باشد اما در اصل رعایت حجاب هیچ تشکیکی نمی توان و نباید داشت.

وی ادامه داد: هر کشوری، برای خود قوانین و روال هایی دارد که رعایت آن برای اتباع دیگر ممالک به هنگام مسافرت به این کشورها ضروری است. حجاب زنان خارجی در ایران نیز جزو یکی از قوانین در ایران و رعایت آن از سوی مسافران خارجی نماد احترام به فرهنگ اسلامی ایرانیان است.

منتخب اصلاح‌طلب تهران در انتخابات مجلس دهم، ضمن ابراز تاسف عمیق بابت برخی سوءبرداشت‌های به وجود آمده، تاکید کرد: نگرانی‌هایی که در این باره به درستی ایجاد شده است را به خوبی درک کرده و از این بابت عذرخواهی می‌کند.