به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت شمارش آرا مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: کار شمارش آرا پس از پایان رأی‌گیری با حضور ناظران شورای نگهبان آغاز شد و تاکنون وضعیت شمارش آرا در دهمین دوره انتخابات مجلس در 28 حوزه پایان یافته است.

وی گفت: در 21 حوزه انتخابیه که نمایندگان آنها یک نفر بوده است، نتایج اعلام و در 7 حوزه نیز که تعداد نمایندگان بیش از 2 نفر بوده‌است به مرحله دوم کشیده شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره اینکه چرا تاکنون روند شمارش آرا به کندی پیش رفته است، گفت: به دلیل اینکه امسال همزمان دو انتخابات برگزار شده است و یک لیست 30 نفره و دیگری 16 نفره باید شمارش شود، لذا مدت زمان طولانی‌تری برای شمارش و نتایج آرا پیش بینی می‌شود اما از این پس نتایج بیشتری از حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌شود. 

مقیمی درباره آمار و نتیجه شمارش آرای مجلس خبرگان نیز گفت: چون مجلس خبرگان و کاندیداها متعلق به حوزه اصلی مرکز استان‌ها هستند. یعنی 31 استان اصلی، لذا باید کار شمارش در شهرهای کوچکتر به اتمام رسد و سپس به استان‌ها اعلام شود لذا این روند کمی طولانی است. البته کار در شهرهای کوچک به خوبی پیش می‌رود و احتمالاً تا پایان وقت امروز نتایجی از شمارش آرای مجلس خبرگان اعلام می‌شود.

وی درباره اعلام نتایج آرای کلان شهرهایی مانند تهران نیز گفت: در انتخابات گذشته که تنها یک انتخابات برگزار می‌شده است، بررسی نتیجه انتخابات تهران به زمانی سه روزه احتیاج داشته است لذا در این انتخابات که دو انتخابات بزرگ و مهم برگزار می‌شود تلاش می‌کنیم طی سه روز نتایج هر دو انتخابات حوزه انتخابیه تهران اعلام شود. 

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سوال دیگری اسامی حوزه‌های انتخابیه و کلان شهرهایی که تاکنون انتخابات آنها به دور دوم کشیده شده است،چه زمانی اعلام می‌شود نیز گفت: در حال حاضر مشغول کنترل‌های نهایی هستیم تا آمار نهایی پس از نظر شورای نگهبان اعلام شود و امیدواریم نظر نهایی را تا چند ساعت دیگر اعلام کنیم.

انتهای پیام/