به گزارش پارس به نقل از کیهان، وی در این پیام که در لفافه تبریک نوروز پیچیده شده می گوید: من از زمان آغاز ریاست جمهوری فرصتی را به دولت ایران ارائه داده ام- در صورت عمل به مسئولیت های بین المللی اش، فرصتی برای ایجاد روابط تازه میان دو کشور ما امکان پذیر است، و ایران می تواند به جایگاه واقعی اش در میان جامعه جهانی بازگردد.
وی همچنین می گوید: مقامات ایران می گویند برنامه هسته ای آنها برای تحقیقات پزشکی و تولید برق است. اما تاکنون نتوانسته اند جامعه جهانی را متقاعد کنند که برنامه هسته ای شان صرفاً مقاصد صلح آمیز دارد… مردم ایران بهای زیاد و غیرلازمی برای عدم تمایل رهبران ایران برای رسیدگی به این مسئله پرداخته اند. همان گونه که من همیشه گفته ام، ایالات متحده ترجیح می دهد این مسئله را به طور صلح آمیز و دیپلماتیک حل کند.
وی همچنین این شعر را از حافظ خوانده که « درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد، نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد»
درباره این سخنان گفتنی است که؛ ۱- رئیس جمهور آمریکا که دستور ساخت یکصد و پنجمین رآکتور اتمی را سال گذشته در دولت خود صادر کرد و همزمان برخی انفجارهای نظامی اتمی در آمریکا انجام گرفت چگونه به خود اجازه می دهد، برنامه صلح آمیز ایران را متهم کند و بعد بگوید به « ایران فرصت می دهد» ! ؟
۲- آیا ایران باید با وجود هزاران نفر ساعت بازدید بازرسان آژانس و عدم حصول کوچک ترین مدرکی مبنی بر انحراف برنامه اتمی ایران به سمت اهداف نظامی، سند ارائه کند که برنامه هسته ای او صلح آمیز است یا آمریکا که ۱۶ نهاد اطلاعاتی اش دست کم اذعان دارند که ایران طی یک دهه اخیر (۲۰۰۳-۲۰۱۳) دنبال برنامه نظامی اتمی نبوده است؟
۳- چرا اوباما به خود اجازه می دهد از طرف جامعه جهانی و نه در اندازه دولت خود سخن بگوید حال آن که ۱۲۰کشور عضو جنبش غیرمتعهدها در اجلاس شهریور گذشته این جنبش در تهران از برنامه هسته ای ایران حمایت کردند؟ او به جای این سخنان باید توضیح دهد که چرا فکری برای تسلیحات اتمی آمریکا نمی کند و چرا دولت وی آذر ماه سال گذشته در دفاع از رژیم اسرائیل مانع از برگزاری کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای در هلسینکی شد؟
۴- آقای اوباما اگر قدرت تشخیص دارد به جای دلسوزی برای مردم ایران، فکری به حال ۴۸ میلیون گرسنه مطلق کشور خود و بدهی و کسری بودجه ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلاری دولت متبوع خویش بکند و مثلاً هزینه تحریم و مداخلات نظامی و عملیات تروریستی را از روی دوش مردم آمریکا بردارد. اوباما رکورددار بدهکارترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکاست.
۵- اگر هدف از چالش هسته ای بهانه جویی نباشد آن گونه که طی ۱۰ ساله گذشته بوده، راه حل های روشن و قابل حصولی وجود دارد. اما اینکه دولت های آمریکا تعهدات ۱+۵ در بیانیه ها و توافقات تهران، بروکسل، ژنو و اسلامبول را زیر پا بگذارند و سپس ادعا کنند که دنبال تعامل و تفاهم با ایران به شرط دست کشیدن از حقوق مسلم بین المللی خویش هستند، چیزی جز رو شدن دوباره دست چدنی در پوشش دستکش مخملی به دنبال نخواهد داشت. در واقع اوباما نقشی را برای فریبکاری و چشم بندی بازی می کند که پیشاپیش نزد ناظران و از جمله ملت ایران لو رفته است. او در واقع خود را دست می اندازد.