به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور با تشریح آخرین نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: از 51 هزار و 704 شعبه اخذ رأی در سراسر کشور کار شمارش آراء در 42 هزار و 161 شعبه اخذ رأی در مورد مجلس شورای اسلامی به اتمام رسیده است و همچنین کار شمارش آراء مجلس خبرگان در 44 هزار و 647 شعبه پایان یافته است.

وی تصریح کرد: براساس آخرین آماری که به دست ستاد انتخابات کشور تا لحظاتی قبل رسید بیش از 32 میلیون نفر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شرکت کردند که این آمار قطعی نیست و در ساعات آینده با شمارش سایر شعب اضافه می‌شود.

 

سخنگوی وزارت کشور افزود: در تعدادی از حوزه ها تقریبا کار شمارش آرا نهایی شده و در بقیه جاهایی که نهایی نشده، کار شمارش آراء ادامه دارد و در حال هماهنگی با شورای نگهبان هستیم که امیدواریم در ساعات آتی در جاهایی که نتیجه کاملا قطعی شده و مورد تایید هیات های نظارت شورای نگهبان در استان‌ها قرار گرفته به تدریج به اطلاع مردم می‌رسد.

 

امیری تاکید کرد: کار شمارش آراء در تهران کماکان ادامه دارد و در تعدادی از کلان‌ شهرها به مرحله دوم می رود، زیرا ملاک انتخاب برابر قانون اخذ یک چهارم آراء صحیح است و کسی که بتواند یک چهارم آراء صحیح را به خود اختصاص دهد منتخب محسوب می‌شود.

 

وی در پایان اظهار کرد: بنابر قانون باید صحت انتخابات کلیه حوزه های کشور به تایید شورای نگهبان برسد که مرحله بعدی است و اطلاع رسانی آن یعنی تایید صحت انتخابات کشور توسط شورای نگهبان اعلام می‌شود.