به گزارش پارس ، فارس به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، « دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس می گوید تهدید نظامی کره شمالی وی را « به شدت نگران» کرده است. وی همچنین هشدار داد که کره شمالی اکنون می تواند انگلیس و آمریکا را هدف قرار دهد.

کامرون که در جمع کارگران اسکاتلندی صحبت می کرد، با بهانه قرار دادن تهدیدات اخیر کره شمالی، گفت که انگلیس باید همچنان توان بازدارندگی هسته ای خود را حفظ کند.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه حد نسبت به کره شمالی نگران است، پاسخ داد: چقدر در مورد کره شمالی نگرانم؟ خیلی نگران، این کشور فناوری های خطرناکی هم در زمینه هسته ای و هم در زمینه تسلیحاتی در اختیار دارد.

نخست وزیر انگلیس همچنین هشدار داد که کره شمالی فناوری لازم برای هدف قرار دادن تمام خاک آمریکا و انگلیس را در اختیار دارد.

کامرون صبح امروز در یادداشتی هم که در یکی از روزنامه های انگلیسی منتشر کرده بود، با بیان اظهاراتی مشابه، گفته بود که کره شمالی سال قبل موشک های بالستیکی را رونمایی کرده است که می تواند تمام خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

این اولین بار است که یک مقام رسمی ادعای امکان هدف قرار گرفتن اروپا از سوی کره شمالی را مطرح می کند. دیلی تلگراف نوشته است که هنوز مشخص نیست که کامرون امروز در سخنرانی اش مرتکب یک اشتباه شده و یا اینکه اطلاعات جدیدی را افشا کرده است.

کره شمالی از چند روز قبل تهدیدات خود علیه آمریکا و کره جنوبی را افزایش داده است. پیونگ یانگ تهدید کرده است که خاک و پایگاه های نظامی آمریکا را هدف موشک های خود قرار می دهد.

کره شمالی همچنین به سفارتخانه های کشورهای خارجی از جمله انگلیس و روسیه توصیه کرده است که خاک این کشور را ترک کند، چراکه در صورت بروز جنگ نمی تواند امنیت مراکز بین المللی را تضمین کند.

دور جدید تنش در شبه جزیره کره پس از آن آغاز شد که آمریکا تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی تصویب کرد و پیونگ یانگ هم در پاسخ دست به آزمایش هسته ای زد.