به گزارش پارس به نقل از مهر، علی اکبر ولایتی، صبح پنچشنبه در جمع خبرنگاران در هتل پردیسان اظهار کرد: سوریه حلقه طلایی زنجیره مقاومت است و این امر نشان می دهد که به رغم وجود همه فشارها این کشور با بشار اسد توانسته است حکومتی مقتدرانه تشکیل دهد.

وی ادامه داد: عده ای به شکل نمایشی سوریه را از اتحادیه عرب بیرون کرده و به خیال خام خود گمان کردند سوریه را می توان از میان کشورهای عرب جدا کرد.

حضور عوامل فتنه سبب بروز جنگ کور و حمله چریکی در سوریه شد

وی بیان کرد: حضور عوامل فتنه و جریان های افراطی سلفی گری سبب بروز جنگ کور و حمله چریکی در کشوری چون سوریه شد و حال سئوال اینجا است که به وجود آمدن این نوع ناآرامی و نابسامانی ها به منظور بیداری اسلامی است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: باید بدانیم جریان های افراطی در تلاش برای نشان دادن بهار انسانی در جریان های کشورهای عرب بوده و همه ما مطابق با نظر مقام معظم رهبری انقلاب های سوریه و دیگر کشورهای عربی را بیداری اسلامی توصیف می کنیم.

ولایتی سپس با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی در شرایطی که پول از آمریکا و حمایت های اطلاعاتی از کشورهایی چون عربستان، قطر و ایادی آمریکا باشد شکل نمی گیرد، عنوان کرد: بیداری اسلامی به معنی دعوت مجدد به اسلام و حالت برانگیختگی و احیای ارزش های اسلامی است.

احیا ارزش های اسلامی

وی تصریح کرد: در بیداری اسلامی باید ارزش های اسلامی و اتحاد اسلامی احیا شود و در این راستا عناوینی چون انقلاب های رنگین و بهار عربی عده ای را به گمان انداخت تا این انقلاب و این بیداری به نوعی فتنه است و اعتقاد بر این داشتند که این ناآرامی ها نشأت گرفته از دلبستگی صهیونیست و رابطه با عناصر و ایادی غرب است.

وی یادآور شد: آنان پس از مدتی دریافتند که این انقلاب برای احیای ارزش های اسلامی بوده و هیچ دلبستگی به صهیونیست و عوامل فتنه نداشته است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با تاکید بر اینکه ایران اسلامی ستون فقرات مقاومت اسلامی است، عنوان کرد: کشورهایی که بیداری اسلامی را تجربه می کنند پیش از آن روش های غیراسلامی را برای مدیریت کشور آزموده اند و اکنون به این واقعیت پی برده اند که مدیریت باید در خط اسلام و با پرچم داری علمای اسلام باشد.

وجود وهابیت و سلفی گری افراطی برای تکفیر شیعه است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وهابیت عنوان کرد: وجود وهابیت و سلفی گری افراطی برای تکفیر شیعه است و امروز باید با سلاح اتحاد از وجود این جنگ فرقه ای و مذهبی جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی سدی در برابر وهابیت و استعمارگران جهان است، گفت: تنها سد مقاومت در برابر استعمارگران نظام اسلامی است و به صراحت می توان اعلام کرد به جز ایران اسلامی هیچ کشور دیگری نتوانسته است در برابر تغییر الفبای اسلامی مقاومت محض داشته و به طور مستقل حرکت کند.

وی یادآور شد: ولایتی یادآور شد: بیداری اسلامی مسئله روز جهان اسلام است و موج جدید بیداری اسلامی از جمهوری اسلامی ایران نشأت می گیرد.

وی ادامه داد: در امواج گذشته نیز ایران نقش درجه اول را در این موضوع داشته که در آینده نیز بیشتر می شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل سپس در خصوص شاخصه های اصولگرایی عنوان کرد: اصولگرایی مبنایی عمومی و دارای عمومیت است و هر فردی که مبنای نظام را قبول داشته باشد، اصولگرا است.

وی بیان کرد: فردی که به مبنای نظام جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و حاکمیت فقیه اعتقاد کامل داشته باشد به نظام اسلامی وفادار است.

ولایتی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری نیز اظهار کرد: اعضای ائتلاف سه گانه اصولگرایان بر تعهدات خود تکیه داشته و در حوزه تبلیغات این ائتلاف هزینه تبلیغاتی مشترک وجود ندارد و هر یک متناسب با وسع خود اقداماتی انجام می دهد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل یادآور شد: بنده، قالیباف و حدادعادل اهداف مشترک انتخاباتی در قالب ائتلاف سه گانه اصولگرایان داریم و خروجی ائتلاف هرکدام از ما ۳ نفر باشد حمایت و استقبال می کنیم.