به گزارش پارس به نقل از فارس، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه و رئیس هیأت کارشناسی تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای کشورمان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: حتما برخی از دوستان محدودی که بیش از یک ماه است مرتب و به طور پیوسته در جدیت نهایی شدن رویه اجرایی بانک مرکزی و دیگر بانک‌های ایران برای وصل شدن به شبکه پیام‌رسانی سوئیفت تردید و تشکیک می‌کردند، امروز متعجب هستند. اما ما در چندین مرحله به این دوستان عزیز توضیح دادیم که تحریم سوئیفت از همان روز اول اجرایی شدن برجام برداشته شده است و تنها موضوعی که باقی‌مانده این است که بانک‌های ایرانی ملزومات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای وصل شدن به سوئیفت را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: ما حتی به این دوستان توصیه کردیم که اعتبار خود را بر اساس یک موضع نادرست بنا نکنند، چرا که وصل شدن بانک‌های ایرانی به سوئیفت فقط یک موضوع فنی است و حتما انجام خواهد شد. اما به هر صورت امروز خوشحالیم که بانک مرکزی و 15 بانک دیگر ایرانی با موفقیت این مراحل فنی را طی کردند و تمامی آنها به سوئیفت وصل شدند.

بعیدی‌نژاد عنوان کرد: قطعا وصل شدن به سوئیفت کار تبادل بانک‌های ایرانی با بانک‌های خارجی را تسهیل خواهد کرد و موفقیت بزرگی برای عادی شدن روابط بانکی کشورمان است.