به گزارش پارس به نقل از تسنیم،علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین رونمایی مجموعه تاریخ کهن و معاصر ایران زمین و دانشنامه فرهنگ و تمدن اسلامی که صبح امروز در حوزه هنری برگزار شد، با بیان اینکه مردم ایران پرچمدار اسلام بودند، اظهار داشت: هیچ قوم و ملتی به میزانی که ایرانیان به اسلام و فرهنگ اسلامی یاری رساندند، کمک نکرد و بیش از 50 درصد کمی و کیفی فرهنگ و تمدن اسلام مرهون ایرانیان است.

وی ادامه داد: در 200 و 300 سال گذشته ایرانیان پرچمدار بیداری اسلامی بوده‌اند و اگر بقیه تلاش کردند، به تبعیت از این انقلاب بوده ولی نشان دادند که توان ملت ایران را ندارند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال تاکید کرد: در راهپیمایی 22 بهمن تمام طیف‌ها به صحنه آمدند چرا که مردم انقلاب را متعلق به خود می‌دانند و کسی مردم را به زور به خیابان‌ها نمی‌آورد و کسی هم نمی‌تواند به زور جلوی آنها را بگیرد.

ولایتی خاطر نشان کرد: به هر حال زمان که گذشته ارزش مردم ایران بیش از گذشته بر جهانیان ثابت شده و علت تیر و ترکش‌هایی که به سمت این نظام و کشور می‌آید ارزشمندی این نظام است.

وی با اشاره به ملاقات خود با رئیس جمهور لهستان گفت: زمانی با رئیس جمهور لهستان ملاقات کردم و او گفت انقلاب شما را فقط اسلام احیاء نکرده بلکه انقلاب دین را در دنیا احیاء کرد.