به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در این نشست خبرنگاری از سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر سفر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان به ترکیه پرسید که این دیپلمات ارشد در پاسخ گفت: همانطور که پیش از این گفتم قرار است در شش ماه اول سال 2016 تبادل هیأت‌های بین دو کشور در سطوح مختلف انجام شود.

وی در همین راستا افزود: با توجه به برگزاری اجلاس سران کشورهای همکاری اسلامی در اواخر فروردین‌ماه در ترکیه، مقامات این کشور از آقای روحانی برای شرکت در این اجلاس دعوت به عمل آورده‌اند.

جابری انصاری با بیان اینکه دعوت در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: بر اساس توافقات دو کشور و در چارچوب روابطی که بین دو کشور وجود دارد ضرورت نوع شرکت و سطح شرکت ایران در این اجلاس بررسی و در مورد آن اتخاذ تصمیم می‌شود و به اطلاع افکار عمومی رسانده می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون برای این سفر و سفرهای دیگری که در سطوح مختلف قرار است بین دو کشور صورت بگیرد، تاریخ دقیقی مشخص نشده است.

در ادامه این نشست، خبرنگاری خطاب به جابری انصاری گفت که به تازگی عراقچی در جریان سفری که به اصفهان داشته اعلام کرده که قرار است ایران ویزای 30 روزه فرودگاهی برای اتباع 180 کشور جهان در هنگام ورود به ایران در فرودگاه صادر کند. مکانیسم این موضوع چگونه خواهد بود که جابری انصاری در پاسخ گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع خود و برای تسهیل حضور توریست‌ها و گردشگران در کشور با توجه به جاذبه‌های گردشگری و توریسمی فراوانی که در ایران وجود دارد اقدام به اتخاذ یک تصمیم ملی کرده است که بر اساس این تصمیم اتباع همه کشورهای جهان به استثناء 9 کشور در هنگام ورود به ایران ویزای فرودگاهی دریافت می‌کنند. این تصمیم بر اساس منافع ملی اتخاذ شده و امیدواریم که مورد استقبال قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها از این موضوع استثناء هستند و درخواست صدور روادید در مورد آنها بر اساس روال‌های عادی و عمومی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: از جمله این کشورها می‌توان به ایالات متحده و انگلیس اشاره کرد.

جابری انصاری تأکید کرد: فهرست کامل این 9 کشور در اطلاعیه‌ای به اطلاع افکار عمومی رسانده می‌شود.