به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری « نووستی» ، " آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که این امکان وجود دارد که غرب تلاش کند در سوریه نیز « سناریوی لیبی» را با مسلح کردن مخالفان و سرنگونی رژیم" بشار اسد" مورد اجرا بگذارد.

پوشکوف عصر روز سه شنبه در نشست کمیته امور بین الملل دوما که به بررسی اوضاع فعلی در سوریه اختصاص داشت، گفت: مرحله مانورهای سیاسی پیرامون سوریه در حال پایان است و غرب تهدید می کند که مدل جدید شده « سناریوی لیبی» را در مورد سوریه به اجرا بگذارد که خط مشی آن در راستای سرنگونی بشار اسد از طریق حمایت از شورشیان در این کشور و مسلح کردن آنها برای رسیدن به این هدف است.

به گفته این مقام دوما، فرانسه و انگلیس دیگر تایید کرده اند که بعد از پایان ماه مه سال جاری که تحریم تسلیحاتی در سوریه به پایان می رسد، قصد دارند تسلیحات نظامی برای مخالفان سوری ارسال کنند. آمریکا هم برغم آنکه بطور مستقیم قصد شرکت در بحران سوریه را ندارد، نقش سازمان دهنده و هماهنگ کننده در این رابطه را بازی می کند. ضمن اینکه اکنون دیگر بر کسی پوشیده نیست که مستشاران نظامی آمریکایی در پایگاه هایی در خاک اردن به آموزش نظامی شورشیان برای مبارزه در سوریه مشغول هستند.

پوشکوف با اشاره به اینکه مسئله برگزاری مذاکرات ملی برای حل و فصل مناقشه سوریه دیگر به مرتبه دوم و سوم اهمیت کنار گذاشته شده، تاکید کرد: اکنون اقدامات تبلیغاتی به مرحله فعالی برای سرنگونی بشار اسد، به ویژه با استفاده از موضوع استفاده از سلاح های شیمیایی رسیده است.

وی افزود: در طرح تبلیغاتی جدید تلاش می شود نشان دهند که روزهای اسد دیگر بسر آمده، برغم آنکه حدود ۷۰ درصد از خاک سوریه تحت کنترل وی قرار دارد و مخالفان دچار شکاف شده و مشکلات جدی در رابطه با آنها وجود دارد، ولی به ما نشان داده می شود که این مسئله موقت است و مشکلات حل خواهند شد.

رئیس کمیته امور بین الملل همچنین اعلام کرد که دومای دولتی روسیه قصد دارد بزودی بیانیه ویژه ای در رابطه با اوضاع سوریه صادر کند.