به گزارش پارس ، تعامل به نقل از اسکای، حداقل دو زن انگلیسی که در قالب یک کاروان امداد به لیبی سفر کرده بودند پس از ربوده شدن در بنغازی مورد تجاوز قرار گرفتند.

به گفته دولت وابسته به جنگجویان غیر نظامی، مقامات لیبیایی گفتند این دو زن اصالتا پاکستانی هستند و به هنگام ربوده شدن با دو مرد در راه رفتن به فرودگاه بوده اند. دیگر گزارشات می گویند که سه زن مورد حمله قرار گرفته اند.

در روز سه شنبه معاون نخست وزیر، عواد البرصی از این زنان در بیمارستان ملاقات کرده و گفته است که آنها در شرایط بسیار بدی قرار دارند.

این زنان به همراه فعالین دیگر در قالب کاروانی به سوی غزه در حرکت بودند.

سازمان مسئول این ماموریت با آدم رباها مذاکره کردند تا بتوانند این گروه را آزاد کنند.

آقای البرصی گفت که این زنان توسط یک راننده تاکسی و گروهی از مردان با لباس های نظامی دزدیده شده، مورد حمله قرار گرفتند و دست بسته دزدیده شدند.

او گفت کسانی که مسئول این کار هستند به دادگاه کشیده خواهند شد و در تلوزیون لیبی از زنان و خانواده هایشان عذرخواهی خواهند کرد.

وزیر امور خارجه انگلستان گفت: « مطلع شدیم برای تعدادی از اتباع بریتانیا که بخشی از یک کاروان امداد بوده اند حادثه ای روی داده است. ما در حال تدارک کمک از طرف کنسولگریمان برای آنها هستیم. »

عزیز احمد چادری وزیر امور خارجه پاکستان به سفارت پاکستان در لیبی دستور داد مراتب اعتراض شدیدشان را به مقامات لیبیایی برسانند. »

او گفت: « جنایت فجیعی علیه این زنان فعال حقوق بشر صورت گرفته است. »

از قیام سال ۲۰۱۱ که با مرگ معمر قذافی پایان یافت، لیبی در تلاش بوده است تا در میان قدرت گیری روزافزون نیروهای غیرنظامی، ارتش و پلیسی متحد تشکیل دهد. این دولت برای پر کردن خلا نیروهای امنیتیش تا حدی به نیروهای غیرنظامی وابسته است.

این حمله آخرین مورد از یک سری حملات علیه آژانس های امداد و ماموریت های دیپلوماتیک در این منطقه بوده است که بنغازی را برای اکثر خارجی ها به منطقه ای غیر قابل عبور تبدیل کرده است.

در ماه ژوئن، دو بادیگارد بریتانیایی در حمله ای به کاروان حامل سفیر بریتانیا مجروح شدند.

وزارت امور خارجه بریتانیا توصیه کرده است که اتباعشان هیچ سفری به لیبی نداشته باشند و در صورت ضرورت تنها به طرابلس و یا چند شهر انگشت شمار دیگر این کشور سفر نمایند.

در ماه ژانویه، وزارت خانه این کشور پس از آگاهی از یک تهدید قریب الوقوع خاص دستور داد که بریتانیایی ها بنغازی را ترک کنند.

سفیر ایالات متحده کریس استیونز نیز در سپتامبر سال گذشته و پس از یورش غیرنظامیان به سفارتخانه این کشور در این شهر کشته شد.