به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور از تأیید صلاحیت 161 نفر برای انتخابات خبرگان رهبری خبر داد و گفت:‌ از تعداد 795 داوطلب انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، صلاحیت 161 نفر از داوطلبان توسط شورای نگهبان تأیید شده و از این جمع نیز 186 نفر انصراف داده‌اند.

وی افزود:‌ مابقی نیز یا عدم احراز شده‌اند و یا ردصلاحیت.

دبیر ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سؤال "آیا صلاحیت سیدحسن خمینی برای انتخابات خبرگان تأیید شده است یا خیر؟" اظهار داشت: نام ایشان در لیست تأیید صلاحیت شدگان نیست.

وی درپاسخ به این سؤال "آیا اسم کاظم صدیقی بین احراز صلاحیت‌ شدگان است یا خیر؟" گفت: نام ایشان هم در لیست تأیید شدگان نبود.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تبلیغات پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از فردا آغاز می‌شود.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات همچنین از بررسی 220 پرونده پس از اعلام شکایت داوطلبان خبر داد و گفت: 220 نفر از داوطلبانی که صلاحیتشان تأیید نشده و یا رد شده بود شکایت خود را به شورای نگهبان ارائه کردند به طوریکه 8 نفر از داوطلبانی که انصراف داده و 38 نفر از داوطلبانی که در آزمون شرکت نکرده بودند به شورای نگهبان اعتراض کردند که در مجموع تعداد آنها 151 نفر است و کسانیکه از جهات دیگری غیر از آزمون علمی صلاحیتشان تأیید نشده بود، 25 نفر بودند که در این مرحله پرونده 220 نفر مورد بررسی قرار گرفت.

ره‌پیک  همچنین در تشریح علت تغییر در میزان تعداد تأیید صلاحیت‌های نهایی نسبت به نتایج اولیه،گفت: علت این تغییر در‌آمار نیز این است که از کسانیکه شکایت کرده و رد شده بودند، سه نفر تأیید شدند و در بین کسانی‌که تأیید شده بودند با توجه به اینکه در فاصله این دو مرحله مدارک جدیدی در پاسخ استعلامات واصل شده بود، حدود 8 نفر که صلاحیتشان تأیید شد، در مرحله بعدی تأیید نشد.