به گزارش پارس به نقل از فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در همایش انتخاباتی حزب اعتماد ملی استان تهران در بنیاد الهادی اظهار داشت: بعد از حوادث سال 88 به نظر می‌آید گروهی خود را صاحب انقلاب معرفی می‌کنند و درصدد هستند انقلابیون اولیه را به حاشیه برانند و تلاش مستمری هم انجام می‌دهند.

وی افزود: این فرصت‌طلب‌ها حتی ممکن است با اصل این حرکت اجتماعی (انقلاب اسلامی) هم موافق نبوده باشند، اما بعد از پیروزی این انقلاب، خیلی پرشورتر و با شعارهایی تندتر وارد میدان شدند و می‌خواهند انقلابیون اصیل را به حاشیه برانند.

مطهری خاطرنشان کرد: ما در گذشته نیز شاهد چنین اتفاقاتی بودیم، چرا که دیدیم ستارخان‌ها و باقرخان‌ها را نیز به حاشیه راندند و در عزلت از دنیا رفتند و در عین حال، عین‌الدوله‌ها مناصب را به دست گرفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مراقبت نکنیم ممکن است چنین آفتی انقلاب را به بیراهه بکشاند، تصریح کرد: انقلابیون اصیل باید در مقابل این حرکت فرصت‌طلب‌ها مقاومت کنند و البته مقاومت هم صورت گرفت، چرا که آنان می‌خواستند بسیاری از شخصیت‌ها را از دایره نظام خارج کنند.

به اعتقاد وی، تفرقه‌ای که امروز در کشور و انقلاب حاکم شده، ناشی از کمرنگ شدن اخلاص‌ها و خلوص نیت‌ها است، اما همه باید به خاطر بیاوریم که طبق گفته امام، این وحدت کلمه بود که ما را پیروز کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما باید بپذیریم که نقش مردم در کشور، انقلاب و جمهوریت به بهانه‌های مختلف کمتر شده است که این باید اصلاح شود.

مطهری خطاب به اصلاح‌طلبان حاضر با تأکید بر اینکه نباید با انتخابات قهر کنیم، گفت: در انتخابات مجلس نهم، شما انتخابات را تحریم کردید و باعث شدید که مجلسی چون مجلس نهم تشکیل شود. در مجلس هشتم 5 الی 60 نماینده خوشفکر و دردمند که درد جامعه را می‌فهمیدند وجود داشت، اما در مجلس نهم این تعداد کمتر از 10 نفر است.

به گفته وی، با وجود همه رد صلاحیت‌ها و عدم احرازها، باید با شور و نشاط مردم را دعوت به شرکت در انتخابات کرد، چرا که در بین کاندیدای موجود، افراد خوشفکر وجود دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: انشاالله ترکیب مجلس را تغییر دهیم و یک خانه‌تکانی ایجاد شود.

مطهری ادامه داد: من قبلاً نیز گفته‌ام چه صلاحیت من تأیید شود چه نشود، من همه مردم را به شرکت فعال در انتخابات دعوت می‌کنم، چون راهی جز این نداریم.