به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان همایش عزت ملی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: قوه مجریه باید با اتکا به تولید داخلی و کاهش واردات کالا و مواد غذایی عزت اقتصادی را حفظ و هم چنین اجازه ندهد تا واردات بی‌رویه به اهرمی برای تضعیف این عزت از طرف دول غربی تبدیل شود. چرا که تلاش مردم است که عزت افرین بوده و هواپیماهای میلیاردی و خودرو های لوکس نمود پیشرفت و عزت برای آن‌ها نیست.

در ابتدای این بیانیه آمده است: در سال 57 و در چنین روزهایی اتفاقاتی رقم خورد که درون مایه آن بوجود آمدن کشوری مقتدر و کوتاه کردن دست‌های خارجی بوده و نتیجه‌اش چیزی جز احیای کرامت و پیشرفت مردم نبود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مردم ایران اسلامی در سال 57 انقلاب کردند تا به جهانیان نشان دهند اگر دست شیطان بزرگ از کشور کوتاه شود رسیدن به عزت ملی میسر شده و این فرهنگ ایستادگی است که می تواند در بدترین هجمه‌های دشمن، بهترین پاسخ را بدهد حال این هجمه ها چه فرهنگی باشد و چه نظامی.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تأکید بر اینکه از بدو انقلاب اسلامی، دشمنان همچنان در صددند که عزت ایران اسلامی را به تحقیر و ذلت تبدیل کنند و دوباره یاغی‌گری های خود را در این کشور آغاز کنند، اعلام کرد: ولی باید بدانند با وجود رهبری مقتدر و معظم و رهنمود های ایشان و همچنین بصیرت مردم عزت این کشور حفظ شده و آمریکا و امثال آن هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

این اتحادیه دانشجویی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با بیرون کردن آمریکا و دست نشانده‌هایش از این کشور ثابت کرد که عزت مردم در گرو استقلال و آزادی بوده که سر منشا آن از دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: عزتی که حضرت امام خمینی و امام خامنه ای آن را به جامعه ارائه می‌دهند آن است که اجنبی حق تصمیم گیری و نظر دهی به مردم ایران را نداشته و ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: با گذشت این سال‌ها و فراز و نشیب‌هایی که انقلاب اسلامی ایران طی کرده است دشمن از تلاش خود دست بر نداشته و همچنان درصدد است با نشان دادن تصویرهای غلط این عزت بوجود آمده را به ذلت مبدل کند. به همین دلیل عزت ملی جزو مسائلی است که رهبر معظم انقلاب بر روی آن تاکید داشته و اینکه حفظ این عزت باید سر لوحه کار اجرایی دولت قرار گیرد تا هیچ خدشه ای به آن وارد نشده و دشمن نتواند حتی فکر تحقیر این عزت را به سر خود راه دهد.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه خود اعلام کرد: قوه مجریه باید با اتکا به تولید داخلی و کاهش واردات کالا و مواد غذایی عزت اقتصادی را حفظ و هم چنین اجازه ندهد تا واردات بی‌رویه به اهرمی برای تضعیف این عزت از طرف دول غربی تبدیل شود. چرا که تلاش مردم است که عزت افرین بوده و هواپیماهای میلیاردی و خودرو های لوکس نمود پیشرفت و عزت برای آن‌ها نیست.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است:این مردم از همان انقلاب 57 نشان داده‌اند که دست شیطان بزرگ و دوستانش باید از کشور قطع شود تا این مردم بتوانند با ایده و نظر خود کشور را اداره و عزت ملی را رقم بزنند. همین مردم مطمئن هستند که دست دادن با کدخدا و سکوت و خضوع در برابر دشمنان قسم خورده این آب و خاک نه تنها عزت آفرین نیست بلکه به تحقیر می‌‌انجامد.

«کسانی که پیشرفت را در گرو گره زدن دست خود با آمریکا می دانند باید بدانند که دست چدنی زیر دست کش مخملی نه تنها پیشرفت یک کشور را نمی خواهد بلکه همچنان روحیه گرگ صفتی برای استعمار ملت مظلوم را حفظ کرده است. از طرفی وقتی که برخی افراد سخنان دشمنان را در داخل کشور تکرار می‌کنند این فکر در اذهان عمومی به وجود می آید که دست شیطان این بار از آستین داخلی های خود فروخته بیرون زده است».

این اتحادیه دانشجویی پیرامون فضای فرهنگی کشور نیز اعلام کرد: برخی سعی دارند با رنگ کردن فرهنگ غلط غربی و واردات فرهنگ برهنگی، سبک اسلامی را به حاشیه کشانده و فرهنگ های لیبرالیستی و وحشی گرایانه غرب را نماد آزادی و روشن فکری جلوه دهند در حالیکه مردم خود بهتر می دانند که عزت مندی آن ها در گرو فرهنگ ناب اسلامی بوده و تفکرات لیبرالیستی و غرب گرایانه به هیچ وجه پاسخگوی انسانیت نخواهد بود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این اقتدار و عزت ملت است که به نیروهای نظامی کشور روحیه دفاع از آرمان‌ها و اصول اسلام و انقلاب را داده و در این اوضاع بحرانی منطقه که چهار سمت کشورمان در زیر بمباران آتش شیاطین استٰ کشوری امن و مقتدر به وجود آمده است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: این در حالی است که دشمن همچنان با دلارهای نفتی سعودی درفش سیاه داعش را دوخته و هدفش نفوذ به ایران است. اما نیروهای نظامی و انقلابی اجازه نمی‌دهند تا دشمنان حتی توهم نفوذ به جمهوری اسلامی ایران در ذهن خود بپرورانند. این حرکت است که باعث غرور و افتخار این مردم شده و در پی آن عزت ملی را به وجود می آورد چرا که همین عزت امنیتی جمهوری اسلامی ایران خوف نظام اسلامی را به دل کدخدا ها انداخته است.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بخش دیگری از بیانیه خود اعلام کرد: در حوزه علمی این دانشمندان هسته‌ای بودند که در دوران تحریم ها، مسئله هسته ای کشورمان را به جایی رساندند که دشمنان از ترس این پیشرفت‌ها همه جوره پای کار آمدند تا این روند را به تعطیلی کشانده و عزت علمی جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار کنند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: با این حال دشمنان از این کار دست برنداشته و هم چنان می‌خواهند تا با تحقیر عزت ملی ایران اسلامی دوباره استعمار خود را آغاز کرده و بتوانند باز هم خود را ابر قدرت جهان معرفی کنند چرا که ترس از عزت مردم ایران و روحیه انقلابی آنها حتی خواب شب را نیز بر دشمنان حرام کرده است.

در پایان این بیانیه آمده است: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان تشکلی آرمان‌گرا و انقلابی با تبیین شاخصه های عزت ملی در صدد است که در برابر جریان ذلت طلب ایستادگی کرده و عزت ملی را به عنوان عاملی برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران به مردم معرفی کند.