به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،احمد توکلی نماینده مردم تهران طی تذکری به ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس در مورد مسئله اجتماع دانشجویان در مقابل وزارت نفت و دستگیری چند تن از این افراد، واکنش نشان داد.

وی خطاب به علی لاریجانی گفت: به دلیل اهمیت موضوع توقع داشتیم رئیس مجلس درباره اجتماع دانشجویان در مقابل وزارت نفت و دستگیری آنها تذکری در مجلس بدهند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه برخی از دانشجویان به دلیل اعتراض به قراردادهای جدید نفتی در مقابل وزارت نفت تجمع کردند، متذکر شد: ما این موضوع را می‌دانیم که این دانشجویان مجوز لازم را برای تجمع در مقابل وزارت نفت نداشته‌اند ولی به نظر بنده اهمیت قراردادهای نفتی آنقدر مهم است و مشکلات پیرامون آن آنقدر زیاد است که اگر ده‌ها تظاهرات سراسری در کشور درباره قراردادهای نفتی انجام شود بازهم کم است.

توکلی با بیان اینکه درباره تجمع مذکور 36 تن از دانشجویان دستگیر شده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر 34 تن از این دانشجویان آزاد شده‌اند  که بنده از رئیس مجلس خواهش می‌کنم کمک کنند تا باقی افراد هم به سرعت آزاد شوند.

توکلی در ادامه با بیان اینکه قراردادهای نفتی یکی از مهمترین مسائل اقتصادی کشور است، گفت: معتقدم اهمیت قراردادهای نفتی در اقتصاد به مانند اهمیت برجام در سیاست است.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات توکلی گفت: تا جایی که بنده مطلع هستم تعدادی از دستگیر شدگان تجمع اخیر آزاد شده‌اند.

علی لاریجانی با بیان اینکه هرگونه تجمع باید براساس قانون صورت گیرد، تأکید کرد: معتقدم دیدگاه‌ها درباره قراردادهای نفتی باید از مسیر خود پیگیری شود لذا با تظاهرات نمی‌توان قراردادهای نفتی را اصلاح کرد.

لاریجانی ادامه داد: به هر حال برخی از دستگاه‌ها نظرات خود را درباره این قراردادها داده‌اند و ما هم نظرات خود را از طریق دکتر اسماعیلی در هیئت تطبیق اعلام کرده‌ایم تا موضوعات رسیدگی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال در کشور ما نظمی برای این گونه مسائل وجود دارد که افراد باید نظر خود را در قالب آن موارد مطرح کنند.