به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به منطقه سوم دریایی (کنارک) در این مرحله از رزمایش تکاوران نیروی دریایی ارتش با دشمن فرضی که وارد آب‌های سرزمینی و سواحل کشور ما شده بود درگیر شدند.

در مرحله دفاع ساحلی فرض بر این بود که دشمن از لایه‌های دفاعی نیروهای خود اعم از ناوها، ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها عبور کرده و وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شده است؛ بنابراین برای مقابله، حجم عظیمی از آتش بر سر دشمن فرود آمد. انواع توپخانه‌ها دشمن را از ساحل هدف قرار داد و دیواره ای از آتش را ایجاد کرد.

در بخش دیگری از مرحله دفاع ساحلی، دشمن وارد ساحل خودی شد و آن را اشغال کرد. در مقابل تکاوران نیروی دریایی با انواع قایق‌های تندرو از جمله قایق‌های شهاب، رعد و عاشورا به ساحل هجوم بردند و همزمان بالگردهای AB- 212 و SH- 3d عملیات هلی بورن را اجرا کردند و چتربازان و تکاوران را پشت خط دشمن پیاده کردند و بدین وسیله ساحل از اختیار دشمن خارج شد.

مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 از روز چهارشنبه در منطقه شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه و در مساحت 3 میلیون کیلومتر مربع آغاز شد. در این رزمایش انواع زیردریایی‌ها، ناوشکن‌ها، ناوهای موشک انداز، ناوهای پشتیانی، تیپ های تکاوری، جنگال، آماد و پشتیبانی، بهداشت و درمان و یگان‌های اطلاعاتی حضور دارند.