به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،"محمد حسن آصفری" ؛ پیرامون اقدامات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پیگیری فاجعه منا گفت: تا به امروز دو جلسه با مسئولان وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت تشکیل داده‌ایم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه در این جلسات درباره وقوع این حادثه گزارشاتی ارائه شد، اظهار داشت: با توجه به این گزارشات ابعاد موضوع در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد و فعلاً تا همین حد پیش رفته‌ایم و هنوز اقدام دیگری صورت نگرفته است.

وی با اشاره به ادعای برخی مبنی بر اینکه وقوع فاجعه منا از سوی سران آل سعود طراحی شده بود، تصریح کرد: با بررسی‌هایی که صورت گرفته است هنوز به این مسئله نرسیدیم که این حادثه تعمدّی بوده در نتیجه چنین ادعاهایی در حال حاضر سندیت ندارد. 

آصفری با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی فاجعه منا متذکر شد: از آنجایی که برخی از موارد حادثه منا مشکوک است تشکیل این کمیته ضرورت‌ دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: با توجه به اختلافاتی که در روابط کشورمان و عربستان حادث شده است، آنان زیر بار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب نرفته‌اند و هنوز کمیته‌ای برای پیگیری این حادثه تشکیل نشده است.