به گزارش پارس به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان « تله سور» ؛ نیکلاس مادورو و مارکو آلبوخو، رئیس جمهور موقت ونزوئلا و معاون وزیرخارجه اکوادور از مقامات دو کشور کره شمالی و جنوبی درخواست کرده اند تا به منظور پایان دادن به تنش های موجود میان این دو کشور به پای میز مذاکره بنشینند و برای برقراری صلح تمام تلاش خود را به کار گیرند.

مادورو ضمن اشاره به مخالفت کشور خود با جنگ اعلام کرد: « ونزوئلا کاملا با بروز هر نوعی از جنگ مخالف است، ما تنها می خواهیم تا جهانیان در صلح و آرامش به سر ببرند. »

رئیس جمهور موقت ونزوئلا خطاب به مقامات کره شمالی و جنوبی اعلام کرد: « ما به برقرری صلح و آرامش در تمامی جهان رای می دهیم. تمامی مردم خواستار برقراری صلح هستند. از مقامات دو کشور کره شمالی و جنوبی می خواهیم تا مشکلات فرا روی خود را با بصیرت و به صورت دیپلماتیک حل و فصل کنند. برای این کار تنها لازم است تا به پای میز مذاکره بنشینند. »

مارکو آلبوخو نیز در صفحه شخصی خود در توییتر از مقامات هر دو کره خواسته است تا از تهدید کردن یکدیگر دست بردارند و به تنش های موجود دامن نزنند.

وی همچنین ضمن انتقاد از مقامات آمریکایی خواسته است تا به جای دامن زدن بر تنش های موجود میان کره شمالی و جنوبی برای پایان دادن به این اختلافات چاره جویی کنند.

روز گذشته کره شمالی از آمادگی نیروهای خود برای قرار گرفتن در موضع جنگ با کره جنوبی خبر داد. اعلام این خبر درست یک روز پس از اینکه کره شمالی، آمریکا را به جنگ افروزی تهدید کرده بود، اتفاق افتاد.