به گزارش پارس به نقل از مهر،سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه  از نامه ۳۰ نفر از نمایندگان مجلس به رئیس مجلس شورای اسلامی در راستای تمدید یک ساله برنامه پنجم توسعه خبر داد.

متن این نامه بدین شرح است:

جناب آقای دکتر لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام؛

احتراما همانگونه که استحضار دارید برنامه های توسعه اقتصادی- سیاسی و اجتماعی به عنوان مهمترین اسناد بالادستی می باشند و نقش بسیار مهمی در هدایت و تبیین راهبردهای نظام برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ دارند. اکنون که مدت زمان اجرای برنامه پنجم توسعه در حال اتمام است و تأخیر دولت محترم در ارسال لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس شورای اسلامی و نیز عدول دولت از آئین نامه داخلی مجلس جهت ارائه لایحه بودجه سال ۹۵ حداکثر تا ۱۵ آذر ماه سال جاری که تا به امروز نیز ارائه نگردیده است، به نظر می رسد همزمانی ارائه لایحه برنامه ششم و لایحه بودجه سال ۹۵ که قرار است در روزهای آینده ارائه شود، از یکسو و نیز درگیر شدن کمیسیون های تخصصی در دو هفته قبل بواسطه بررسی لایحه دائمی نمودن احکام برنامه های توسعه از سوی دیگر امکان بررسی دقیق و کارشناسی برنامه ششم نمی باشد. با عنایت به نزدیکی ایام انتخابات مجلس شورای در اسفند ماه سال جاری و نیز با توجه به اهمیت بررسی دقیق و موشکافانه کلیه احکام لایحه پیشنهادی برنامه ششم جهت تصویب برنامه جامع و کارآمد که در شرایط کنونی اقتصادی کشور مسیر توسعه و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران را هموار می‌سازد.

پیشنهاد می گردد مجلس محترم ضمن موافقت با تمدید یکساله برنامه پنجم توسعه، رسیدگی به لایحه برنامه ششم دولت محترم را به سال آینده و اولویت بررسی به احکام لایحه بودجه سال ۹۵ و احکام لایحه دائمی نمودن برنامه های توسعه اختصاص یابد.