سردار محمد علی آسودی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه مسئولان در همه عرصه ها باید از ماجرای دستگیری تفنگداران آمریکائی درس بگیرند، اظهارداشت: اینکه حضرت آقا این اقدام شجاعانه و با بصیرت پاسداران نیروی دریایی که به موقع و به هنگام وارد عمل شدند را مثال زدند، در هر عرصه که عرصه سیاسی یکی از آنهاست، می تواند مدل و الگویی برای ایستادگی در برابر دشمن باشد.

وی افزود: حضرت آقا اقدام پاسداران ندسا را به عنوان یک الگو معرفی می کنند و به مسئولین محترم سیاسی نیز می گویند که شما نیز در عرصه سیاسی که در نبرد با استکبار، دشمن و آمریکا هستید، باید همین روحیه را داشته باشید.

سردار آسودی روحیه مد نظر حضرت آقا را روحیه دشمن شناسی و دشمن ستیزی عنوان کرد و افزود: مسئولان باید رصد کنند که دشمن در کدام محورها به حریم انقلاب اسلامی وارد شده و قصد تعرض دارد؛ ولو اینکه این تعرض ۳ مایل در پهنه بزرگ خلیج فارس باشد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ۳ مایل عدد بزرگی نیست، ادامه داد: اهمیت پاسداری از آبهای جمهوری اسلامی مهم است و اگر دشمن حتی یک سانت به آن وارد شود با آن برخورد خواهد شد.

دشمن نباید کوچکترین تعرضی به منافع ما انجام دهد

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید مراقب باشند که دشمن هرکجا که می خواهد نفوذ کند و به حریم منافع انقلاب اسلامی تجاوز کند، به موقع و شجاعانه وارد عرصه شده و نترسند، گفت: به موقع و به هنگام وارد عمل شدن، دشمن را وادار به عذرخواهی و تسلیم شدن خواهد کرد.

سردار آسودی ادامه داد: اقدامی که در خلیج فارس صورت گرفت در شرایطی بود که دو ناو جنگی آمریکا و فرانسه در آن نزدیکی حضور داشت و پاسداران ما از دشمن نترسیدند. نترسیدن از دشمن و هیمنه قائل نشدن برای دشمن، مهم است؛ اینکه دشمن قدرتمند بوده و هیمنه دارد و خدای جهان است، حرفهای بی ربطی است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: در دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران نباید از دشمن ترسید و برای دفاع از انقلاب اسلامی و ارزشها و دستاوردهای آن باید شجاعانه در مقابل آن ولو اینکه آمریکا باشد، ایستاد.

وی با بیان اینکه نباید گذاشت دشمن کوچکترین تعرضی به منافع ما انجام دهد، خاطرنشان کرد: روحیه دشمن شناسی، شجاعت و عمل کردن به قرآن که به معنای با شدت برخورد کردن با دشمن متجاوز است را در جریان دستگیری تفنگداران آمریکائی شاهد هستیم.

اگر انسان مقابل دشمن نایستد، دشمن جسور خواهد شد

سردار آسودی تصریح کرد: روحیه شهادت طلبی و ایثار باعث شد که این اتفاق بیفتد؛ از آنجائی که مسئله دفاع مطرح است، در آن نباید ترسی به دل راه داد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه توکل بر خدا را یکی از دلایل پیروزی پاسداران برشمرد و تصریح کرد: حضرت آقا نیز در دیداری که دیروز با رزمندگان نیروی دریایی سپاه داشتند فرمودند این کار خداست که آمریکائی ها اشتباهی وارد حریم ما می شوند؛ خداوند بی جهت برای یک قوم یا ملتی کاری انجام نمی دهد.

وی ادامه داد: خداوند برای ملت و مسلمانانی که توکل بر او دارند، این کار را انجام می دهد. روحیه ولایت مداری یکی دیگر از دلایل این اتفاق است، اینکه در مقابل دشمن محکم بیاستی و نترسی برگرفته از روحیه ولایت مداری است.

سردار آسودی افزود: همه مردم جهان اسلام و فراتر از آن مردم و مستضعفین تمام عالم از این اقدام به موقع، به هنگام و شجاعانه پاسداران نیروی دریایی سپاه شاد شدند و در عرصه سیاسی نیز باید به همین شکل عمل کرد. اگر انسان مقابل دشمن نایستد، دشمن جسور خواهد شد.