به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران، محسن رضایی شامگاه شنبه در همایش تبیین اهداف « حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» در جمع مردم گچساران اظهار کرد: شرایط کنونی ایران شرایط حساسی است.

وی بیان داشت: شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم بر ایران یک کمین گاه و مقطع حساس و پیچ تندی است که باید با همدلی و همفکری از این پیچ تند عبور کنیم.

حجم مشکلات کنونی کشور نشان دهنده نیاز به حماسه است

دبیر تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: حجم مسائل و مشکلات موجود در جامعه نشان می دهد که حل مشکلات نیازمند حماسه آفرینی بوده و مسأله مهم در این میان این است که حماسه بدون وحدت بوجود نمی آید.

رضایی حماسه را محصول همدلی، همفکری، همراهی، وحدت بسیج ملی و دست به دست هم دادن عنوان کرد و با اشاره به حضور اقشار مختلف طوایف و گرایش های سیاسی در این همایش ابراز داشت: حماسه از دل وحدت بیرون می آید و نخستین گام در ایجاد حماسه وحدت است.

برخی با ناامیدی در حل مشکلات، یأس را به جامعه تزریق می کنند

وی خاطرنشان کرد: برخی ها برای حل مشکلات سیاسی و اقتصادی ناامید هستند و یأس و ناامیدی را در جامعه تزریق می کنند.

رضایی عنوان داشت: برخی ها نیز امید دارند و بیان می کنند که می توان از این پیچ عبور کنیم، اما برای این حرف هایشان در حد شعار بوده و طرح و برنامه ای برای حل مشکلات ندارند و ارائه نمی دهند.

وی با بیان این که شعاری که تبدیل به عمل نشود سبب فرصت سوزی در جامعه می شود، گفت: باید برای حل مشکلات، طرح و برنامه ای جامع و اصولی ارائه و اجرایی کرد.

دبیر تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات گرانی و بیکاری در کشور گفت: چرا ملت ایران باید مأیوس و ناامید شوند، چه کسی گفته است که مشکل بیکاری و گرانی قابل حل شدن نیست و مگر ما برای برطرف کردن این مشکلات به چه اهرم های نیاز داریم.

مشکل اصلی وجود مشکلات مدیریت کشور است

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که برای برطرف کردن مشکلات گرانی و بیکاری به کارشناس، تفکر، تدبیر، منابع و جغرافیا نیاز است، خاطرنشان کرد: همه این عوامل در کشور وجود دارد اما مشکل اصلی نبود مدیریت در کشور است.

رضایی تأکید کرد: مدیریت کشور باید اصلاح شود و اصلاح مدیریت به معنای عوض کردن تیم مدیریتی نیست.

وی با اشاره به وجود منابع مختلف از جمله نعمت آب در گچساران بیان داشت: اگر این شهرستان آب دارد دلیلی بر عدم استفاده از آب و استفاده دیگر شهرستان ها از آن وجود ندارد.

ساختار اداری و مدیریتی کشور باید تغییر کند

دبیر تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: مسئله نفت و گاز با آب تفاوت دارد زیرا نفت و گاز ملی است و بیت المال محسوب می شود اما چه کسی گفته است که تهران باید برای آب گچساران تصمیم گیری کند.

رضایی ایجاد ایالت ها در کشور را یکی از برنامه های دولت آینده خود دانست و افزود: این که می گوییم ایالت ها در کشور ایجاد شود برای این است که اختیارات اقتصادی را به استان ها واگذار کنیم تا در این زمینه برای اقتصاد خود تصمیم گیری کنند.

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان این که ساختار اداری و مدیریتی کشور باید تغییر کند، عنوان داشت: حماسه سیاسی و اقتصادی زمانی شکل می گیرد که ما یک ظرفیت بزرگ در کشور ایجاد کنیم تا همه توانایی ها در ان جای گیرد.

رضایی بیان داشت: دلیل بیان و مطرح کردن دولت« فراگیر ملی» این است که همه کسانی که در چارچوب نظام قرار دارند در این دولت قرار گیرند.

وی سیتم اداری کشور را نامناسب دانست و یادآور شد: سیستم اداری کشور ساخته و پرداخته رضا شاه بوده و تا قبل از رضاشاه همه ایران به صورت فدرال اداره می شد و این سیستم به صورت پادگانی بنام نظام بروکراسی اداری درست شده است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این نظام همه اختیارات از استان ها سلب شده و زیر نظر مدیرکل قرار گرفته است، مدیرکلی که باید برای بسیاری از افراد تصمیم گیری کند.