به گزارش پارس به نقل از فارس، نشست خبری یادواره شهدای ادیان توحیدی با حضور سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه تهران بزرگ، همایون سامه یح رئیس انجمن کلیمیان، رستم خسرویانی رئیس انجمن زرتشتیان، روبیک کاراپتیان رئیس انجمن ارامنه، نبونید نمرود رئیس انجمن آشوریان و جمعی از اصحاب رسانه صبح امروز در محل سپاه تهران برگزار شد.

در این نشست سردار کاظمینی گفت: طبق آموزه های دینی ما پیامبران هیچ یک با هم اختلافی نداشتند و اگر عملکردشان متفاوت بود به دلیل شرایطی بود که در آن قرار می‌گرفتند.

وی افزود: حضرت امام(ره) نظام اسلامی را موظف کرد تا مراقب حقوق اقلیت‌ها باشد و زمینه مشارکت فعال آنها در جامعه را فراهم کند.

سردار کاظمینی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند انبیا در طول تاریخ در کنار عدالت بودند و در جای دیگر می‌فرمایند ارامنه و مسیحیان جزیی از ملت ایران هستند و اینجانب احساس خوبی نسبت به همشهری های ارمنی دارم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه ما در کشورمان از همزیستی ادیان مختلف برخورداریم و انها در کنار ما و ذیل نظام اسلامی زندگی می‌کنند، گفت: دولت نیز نسبت به آنها به عنوان شهروند وظایفی دارد که باید انجام دهد.

وی بااشاره به شهدای ادیان مختلف در دفاع از کشور اظهار داشت: ما در دفاع مقدس دیدیم که پیروان ادیان توحیدی در کنار رزمندگان حضور داشتند و شهدا و جانبازان و آزادگانی را تقدیم کردند.

کاظمینی با اشاره به ٣٧٦ شهید، جانباز و آزاده ادیان توحیدی افزود: قطعا روح مطهر همه شهدا که در جنگ به شهادت رسیدند قرین رحمت خواهد بود.

فرمانده سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال ٩٣ قرار شد با توجه به این آمار شهدا اولین یادواره شهدای اقلیت دینی برگزار شود و جلسات منظمی هم داشتیم و برای اهداف برنامه ریزی شد و نهایتا روز چهارشنبه ٧ بهمن این همایش در سال فرهنگسرای شهید آوینی برگزار خواهد شد.

کاظمینی اضافه کرد: هدف اول ما تجلیل از شهدا و خانواده آنها و تجلیل از خانواده جانبازان است تا الگویی را به جهانیان ارائه دهیم که ببینند در ایران زندگی مسالمت آمیز بین ادیان وجود دارد و همه ما حول محور وحدت ملی در همه دوران‌ها با آرامش کنار هم زندگی می‌کنیم.

وی گفت: این الگویی است برای مقابله با جنگ نرم صهیونیست ها که می گویند در ایران این حق به جا اورده نمی‌شود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه اقلیت های دینی حاضرند برای کشورشان جان بدهند، افزود: نکته دیگر این است که از این یادواره آرشیوی گویا از رزمندگان و شهدای ادیان توحیدی ایجاد کنیم که جمع اوری این اسناد بسیار موثر خواهد بود. البته در کنار همایش، نمایشگاهی برپا شده و مستند هایی نیز تولید خواهد شد.

کاظمینی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم یادواره های دیگری نیز برای رزمندگان ادیان توحیدی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: این اسلام هراسی که استکبار آن را ترویج می کند، توهمی بیش نیست و مسلمانان در کنار دیگر ادیان الهی بخوبی باهم زندگی می‌کنند.