به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان دوشنبه شب در برنامه نگاه یک که به صورت مستقیم با مردم در ارتباط با برجام و دستاوردهای حاصل از آن سخن می گفت در پاسخ به صحبت‌های مجری این برنامه که ابراز تشکر مردم از ظریف را به وی اعلام کرد، گفت: بنده نیز از مردم خوبمان برای حمایت‌ها و مقاومت‌ها و همچنین دعاهایی که در طول دو سال و نیم گذشته برای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان انجام دادند تشکر و قدردانی می کنم.

 

ظریف ادامه داد: دستاورد حاصله را خدمت مقام معظم رهبری، مردم عزیز ایران، ایثارگران و خانواده‌های شهدای هسته‌ای که در روز گذشته (یکشنبه) این توفیق را داشتیم که در خلال مصاحبه مطبوعاتی رییس جمهور خدمت آن‌ها شرفیاب شویم تبریک می گویم.

 

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در چند سال اخیر گفت: آنچه که اتفاق افتاد این بود که جمهوری اسلامی ایران توانست با قدرت منطق در برابر 6 قدرت که خود را به غلط نماینده جامعه جهانی می دانند بنشیند، گفت‌وگو کند و از حقوق و خواسته ملت ایران دفاع کند.

 

ظریف با اشاره به نتایج حاصل از این مذاکرات و تامین منافع ملت ایران در این چارچوب افزود: همه این توفیقات مرهون پایداری و انتخاب هوشمندانه مردم است آن‌ها با مقاومت خود در طی سال‌های گذشته اجازه ندادند که طرف مقابل احساس کند می تواند خواسته خود را به ملت ایران محقق کند.

 

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان بار دیگر با تشکر از مقام معظم رهبری اظهار کرد:‌ایشان با دید پدرانه و مشوقانه ما را در این جریان هدایت کردند، دعا کردندو آقای رییس جمهور نیز در این زمینه کمک های زیادی را انجام دادند.

 

ظریف با اشاره به فرصت ایجاد شده برای کشور در نتیجه اجرای برجام تصریح کرد: ما باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنیم. همه مردم باید از این فرصت استفاده کنند و شریک این فرصت هستند و اکنون تمام کسانی که در عرصه فناوری و مذاکره زحمت کشیده‌اند می توانند در برابر این ملت بزرگ احساس کنند که مقداری دین خود را به این مردم ادا کرده‌اند.