به گزارش پارس به نقل از مهر، وزیر خزانه داری آمریکا از ادامه تحریم های ایران توسط کشورش در غیر از موارد مرتبط با توافق جامع هسته ای خبر داد. 

«جکب لو» وزیر خزانه داری آمریکا تنها یک روز پس از اعلام روز اجرای توافق هسته ای جامع ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) میان کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به «برجام» در این باره اعلام کرد: آمریکا به اعمال تحریم ها علیه ایران برای آن دسته از اقدامات این کشور که خارج از برجام بوده اما شامل تحریم ها باشند، ادامه خواهد داد.

وی در تداوم سیاست های خصمانه واشنگتن علیه تهران افزود: همانطور که همیشه گفته ایم، برجام تنها به مسائل هسته ای می پردازد، اما نمی تواند موجب حل و فصل حوزه های دیگری شود که رفتار ایران غیرقابل قبول است.

وزیر خزانه داری آمریکا بدون اشاره به مصادیق رفتارهای غیرقابل قبول کشورش خاطر نشان کرد: لذا ما فعالیت های قابل تحریم ایران را خارج از برجام بررسی و مواردی که به عنوان نمونه شامل حمایت این کشور از تروریسم، بی ثباتی منطقه ای، عدم رعایت حقوق بشر و توسعه برنامه موشک های بالستیک می شود را مورد تحریم های خود قرار می دهیم.

این در حالیست که از نیمه شب گذشته و با اعلام آغاز روز اجرای توافق هسته ای جامع ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) میان کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به «برجام»، تحریم های آمریکا، اروپا و سازمان ملل علیه ایران لغو شده بودند.

لازم به ذکر است، برنامه موشکی ایران تنها جنبه دفاعی داشته و همچنین ناقض هیچ یک از بندهای توافق هسته ای نبوده است.