به گزارش پارس به نقل از مهر، ایران بر خلاف دیگران نمی خواهد کشورهائی که قادر به کمک برای حل مسالمت آمیز این موضوع هستند از روند صلح سوریه کنار گذاشته شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دی بارتو لو مئو رئیس مجلس لوگزامبورگ که در راس هیاتی به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده است، با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به اجرائی شدن برجام، ابراز امیدواری نمود موضوع برداشتن تحریمها بطور دقیق جنبه عملی به خود بگیرد.

محمد جواد ظریف با اشاره به روابط دو کشور در حوزه های دو جانبه و همکاریهای منطقه ای بر لزوم تعمیق این مناسبات تاکید نمود و خواستار همکاری دو کشور در پروژهای مشترک گردید.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح نمود: بحران سوریه تنها از طریق سیاسی و مسالمت آمیز قابل حل و فصل می باشد و جمهوری اسلامی ایران بر خلاف دیگران نمی خواهد کشورهائی که قادر به کمک برای حل مسالمت آمیز این موضوع هستند از روند صلح سوریه کنار گذاشته شوند.

دی بارتو لو مئو نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، روابط خوب دو کشور در همه حوزه ها را خواستار شد.

وی اضافه کرد: فرصتهای جدیدی برای همکاریها در زمینه های مالی و اقتصادی بین دو کشور فراهم شده است.

دی بارتو لو مئو تصریح کرد: منافع مشترک دو کشور با همکاری در عرصه های جدید تامین خواهد  شد.

رئیس مجلس لوگزامبورگ همچنین جنبه های انسانی و کمکهای انساندوستانه در خصوص بحرانهای کنونی منطقه را مورد تبادل نظر قرار داد.