به گزارش پارس حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، درباره راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی اظهار کرد: باید در ابتدا موجودی جامعه و کشور چه از نظر معادن، منابع و امکانات مالی مورد ارزیابی و شناسایی قرار گیرد، مثلا مشخص شود چند نوع معدن در کشور داریم و چرا از برخی از آنها استفاده حداکثری نمی شود یا از ۴۳۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی که در کشور وجود دارد چگونه باید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید مشخص شود که از نیروی انسانی متخصص کشور به چه میزان استفاده یا از شهرک های صنعتی عظیمی که در کشور وجود دارد به چه میزان بهره برداری شده است. در واقع راهکار اول این است که بدانیم موجودی جامعه از نظر امکانات و منابع چقدر است و از طرف دیگر بررسی شود که از این موجودی چقدر استفاده شده است؟ چرا استفاده جامع از آنها صورت نگرفته است؟ آیا اراده و مدیریتی وجود نداشته یا موانع دیگری وجود داشته است؟

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه" اگر موانعی در این راستا وجود دارد باید شناسایی و برطرف شود" ، به اهمیت مدیریت در عرصه اقتصاد اشاره کرد و گفت: اگر کار در این راستا به دست اهل و افراد کاردان سپرده شود یک نوع جواب می دهد و اگر به اهلش سپرده نشود به نحو دیگری نتیجه خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه" باید مشکلاتی مدیریتی در عرصه اقتصاد را برطرف کنیم" ، به اهمیت تقویت بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: باید بخش خصوصی را تقویت کنیم و در عین حال بر آن نظارت داشته باشیم.

اکرمی همچنین به حماسه سیاسی اشاره کرد و با بیان اینکه" تبلور این حماسه در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود" ، اظهار کرد: در این عرصه باید کسانی حضور پیدا کنند که واقعا شرایط لازم برای تصدی ریاست قوه مجریه را داشته باشند.

این عضو جامعه روحانیت با تاکید بر اینکه" کسانی که در این عرصه حضور پیدا می کنند باید از قبل دارای برنامه باشند" ، گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید دقیقا بدانند که موقع حضور در پاستور چه چیزی را تحویل می گیرند. آنها باید نیازهای جامعه را تشخیص و برای آن راه حل داشته باشند و برای حل مشکلات برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت تعیین تیم و گروه از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری تصریح کرد: کار در جامعه ما توسط یک یا چند نفر عملیاتی نمی شود بلکه باید کاندیداها دارای تیم متشکل از افراد متخصص در عرصه های مختلف باشند به نحوی که این تیم بتواند برای حل مشکلات موجود در جامعه برنامه ریزی و آنها را رفع کند، تنش ها در جامعه را به حداقل برساند و برای پیشبرد امور در کشور برنامه ریزی های متناسب انجام دهد.