به گزارش پارس به نقل از فارس،‌ آیت الله محمد علی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های خود به انتخابات پیش رو که قرار است هفتم اسفندماه برگزار شود اشاره و این مقطع از انتخابات را بسیار حساس خواند.

وی افزود: امتحان سختی در پیش داریم و انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی مسئله ساده‌ای نیست و مقام معظم رهبری نیز خطر نفوذ را مطرح کردند.

خطیب موقت تهران معتقد است آمریکا که توسط ملت ایران از پنجره بیرون شده حالا بنا دارد از در وارد شود بنابراین باید مراقبت نفوذ اقتصادی، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی دشمن بود. چرا که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا می‌خواهند حتی در مجلس هم نفوذ کند.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: باید مراقب و مواظب بود و انسان‌هایی باید به مجلس بروند که امتحان خود را پس داده باشند. انسان‌هایی باشند که از امریکا نترسند و همانند رهبر به جنگ و مقابله با آمریکا بروند.

وی با بیان اینکه شناسایی 30 نفر از افراد موجود در یک لیست کار دشواری است گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود فرمودند اگر بنده ببینم افراد موجود در یک لیست مومن و انقلابی هستند به حرفشان اعتماد می‌کنم. بنابراین ممکن است خیلی ها را نشناسیم اما اگر لیستی از افراد مطمئن، مومن‌،‌انقلابی با سوابق روشن باشد از آن لیست استقبال می‌کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: امیدواریم در لیست‌ها شاهد حضور افراد خدوم، شایسته باشیم و چنین لیستی در معرض مردم قرار بگیرد و مقام معظم رهبری نیز به این لیست اعتماد کنند و رای بدهند.

آیت الله موحدی کرمانی در مورد بیرون آوردن قلب رآکتور اراک گفت: فقط به این جمله بسنده می‌کنم که انشاءالله هیات ایرانی سعی کنند برنامه‌ها طوری باشد که مردم را خوشحال کنند. البته این تذکر را می‌دهم که مراقب باشید.

وی در مورد ورود چند تفنگدار آمریکایی به خاک کشورمان که توسط نیروی دریایی سپاه بازداشت و آزاد شدند نیز تصریح کرد: ورود ان‌ها به آب‌های ایران عجیب است. خودشان مدعی هستند که اشتباهی وارد شدند. به هر حال خدا می‌داند اما باید به نیروی دریایی سپاه که از مرزهای دریایی ایران دفاع و حراست می‌کند آفرین گفت که این افراد را با شهامت و قدرت محاصره و دستگیر کردند.

به گفته خطیب موقت نماز جمعه تهران دستگیری تفنگداران آمریکا در آبهای نیلگون خلیج فارس برای آمریکا و سایر کشورهای جهان پیام روشنی داشت و آن قدرت،‌اقتدار، توانایی ایران بود.

ایت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: ایران هر گاه که بخواهد می‌تواند اعمال قدرت کند و در جای خود نیز رافت به خرج می‌دهد که دنیا دید در مورد تفنگداران آمریکایی ایران رأفت خود را نشان داد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آمریکا هیچ گاه دست از قلدری و زورگویی بر نمی‌دارد گفت: همه باید این را باور داشته باشیم که دولت آمریکا یک دولت طاغی است و زور می‌گوید. دبه و نقض پیمان و عهده می‌کند.

آیت الله موحدی کرمانی معتقد است که آمریکا اگر تحریم‌هایی را که وضع کرده را حتی اگر بردارد همان تحریم‌ها را با عنوان دیگری تحمیل می‌کند. بنابراین قرآن کریم می‌گوید اگر تسلیم ظالم شدید و ملاحظه او را کردید ظلم را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: من معتقدم اینکه همواره ما به اعتماد به تعهداتمان عمل کنیم و آمریکا بخواهد تعهدات خود را بشکند تا کی باید ادامه داشته باشد. قران می‌گوید همان گونه که ظلم گناه است انظلام هم گناه هاست. دشمن عهدشکنی می‌کند اما ما چه؟ هیچی.

وی با تاکید بر اینکه باید در مقابل زورگویی، تجاوز و عهدشکنی عکس العمل نشان داد، اظهار کرد: اگر آمریکایی‌ها دبه، نقض عهد کردند شما دبه و نقض عهد کنید و به همان اندازه آنان پیمان بشکنید. کاری کنید که بفهمند دولت جدی و شجاع است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان تذکر داد: مبادا دشمن از روح لطیف و ظریف شما سوء استفاده کند و وفاداری شما را ترجمان ترس بداند.

آیت الله موحدی کرمانی در مورد جنایات آل سعود نیز گفت: آل سعود با جنایات فراوان و حماقت‌ها قطعاً به سقوط نزدیک شده است.

وی اعدام شهید آیت الله نمر را بی دلیل دانست و گفت: مگر شهید آیت الله نمر چه گفت و چه کرد که اینگونه به شهادت رسید. به چه جرمی گردنش را زدند. مگر علیه نظام آل سعود لشکرکشی کرده بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران شهید آیت الله نمر را عنصر آمر به معروف و نهی از منکر در کشور عربستان دانست و خاطرنشان کرد : مگر جواب معترض این است که حلقومش را ببرند، آل سعود بداند که شهادت شیخ نمر بالاخره وضع آل سعود را تغییر می‌دهد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه به سالروز فرار شاه خائن از ایران نزدیک شده‌ایم گفت: رژیم صهیونیستی آمریکا و آل سعود باید منتظر چنین روزی باشد که یا اعدام و یا فرار در پیش رو دارند این خاندان کثیف آل سعود هم باید فرار کنند و بروند.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین در خطبه اول نمازجمعه تهران اظهارداشت:‌ انسان‌هایی از قرآن بهره می‌گیرند که متقی بوده و با فطرت و وجدان خود لجاجت نکند.

وی بهترین راهنما برای کسانی که مسئولیتی در نظام اسلامی عهده‌دار هستند را تشریح کرد و افزود: بهترین راه برای این مسئولان عهدنامه مالک اشتر بوده که مهم‌ترین بخش آن رعایت حق مردم است.

امام جمعه موقت تهران به مسئولیت‌ها و وظیفه مسئولان نظام اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: یک مسئول نباید مغرورانه و متکبرانه با مردم سخن بگوید یا اگر دستوری می‌دهی از روحیه تکبر و غرور نباشد.

موحدی کرمانی با فرازی به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر، تصریح کرد: اینگونه به مردم نگو که ولی امر به من فرمان داده و من باید فرمان را اجرا کنم و حق فرمان دارم یا اینکه بگوید همه باید مطیع من باشند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران به یک مسئول به عنوان یک انسان اخلاقی مودب نگاه می‌کنند؛‌ اگر یک مسئول مغرورانه با مردم برخورد کند پایه‌های دینی مردم را تضعیف می‌کند.

وی ادامه داد: برخوردها، تکبرها، غرور‌ها و نخوت‌های مسئولان موجب می‌شود که هم نعمت از دست این متکبر برود و هم خدایی ناکرده نظام دینی آسیب ببیند.

موحدی کرمانی در ادامه خاطرنشان کرد: آقایی که مسئولیتی را برعهده دارد متوجه باشد نباید فقط هوای دوستانت و خویشاوندانت و کسانی که به او خدمت کرده‌اند را داشته باشد. اگر پست‌هایی در اختیار تو است اجازه ندارید این پست‌ها را در اختیار فقط خویشاوندان خود قرار دهید. هوای خویشاوندان و دوستان را داشتن و بجای خدمت به مردم در فکر خویشاوند بودن خطر بسیار بزرگی است در این صورت پس حق کسی که با تو دوستی نداشته است چه می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه مطلب فوق خطاب به مسئولان نظام یادآور شد: باید دنبال اصلح بود و اینکه برای این پست شایسته‌ترین چه کسی است، اینکه انسان‌هایی که برتری ندارند به دلیل خویشاوندی و رفاقت هوای آنها را داشت بسیار خطرناک است. هوای خویشاوند داشتن ظلم به مردم است. در این صورت این مسئول ظالم خواهد بود. اگر کسی به بندگان خدا ظلم کند به جنگ خدا رفته و خدا در مقام حمایت از این مظلوم برآمده و به جنگ ظالم می‌آید.

موحدی کرمانی تاکید کرد: ظالم بداند وقتی که ظلم کرد خدا از مظلوم دفاع می‌کند. وقتی خدا به جنگ کسی بیاید دیگر وای به حال او. مسئولان نظام در هر سطحی که هستند باید به این نکته توجه داشته و مراقب باشند.

وی با اشاره به فراز دیگری از نامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر گفت: یک مسئول باید به این نکته نیز توجه داشته باشد که به انسان‌های متملق و چاپلوس میدان ندهد آن‌هایی که می‌خواهند تملق بگویند، مداحی و مدح بی جا کنند برای اینکه به مسئول نزدیک شده و از او سوء استفاده کنند نه تنها نباید به این افراد میدان دهد بلکه به انسان‌هایی میدان دهد که اگر ذره‌ای یک مسئول خلاف کرد به او تذکر دهند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های خود تاکید کرد: یک مسئول باید به این نکته توجه داشته باشد که اگر دید هر کس در اطراف او سخن حق می‌گوید ولو این حرف در کام او تلخ باشد باید او را به خود نزدیک کند.

موحدی کرمانی تاکید کرد: یک مسئول باید از عملکرد زیر مجموعه خود باخبر باشد و کارهای او را دقیقا زیر نظر داشته باشد مبادا انسان‌هایی که شبانه روز خدمت می‌کنند از خدمات آن‌ها مطلع نباشد. مبادا آن‌هایی که احیانا بد عمل می‌کنند و در حقیقت به مسئولی خیانت کردند از آن‌ها بی خبر باشد. یک مسئول باید به تشویق افرادی که خوب عمل کردند برآید. همچنین افرادی که بد عمل کردند را تنبیه کند.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) در نامه مالک اشتر نفی مالیات را نمی‌کند گفت: حکومت به مالیات احتیاج دارد. مردم باید حکومت را کمک کنند اما شیوه اخذ مالیات را باید بدانیم. حضرت علی (ع) در این زمینه می‌فرمایند هنگامی که فردی دستش پر بود باید از مالیات گرفت اما بدون اینکه قدرت و ثروتی در اختیارش بگذاریم در حالی که او از پرداخت مالیات ناتوان است از او مالیات بگیریم این انسان‌ها را از دست داده‌ایم و مردم را خسته و ناتوان کردیم. چنین مسئولی نباید انتظار خوش بینی داشته باشد.

موحدی کرمانی در رابطه با بحث مالیات عنوان کرد: آنهایی که مامور گرفتن مالیات هستند دقت کنند از انسان‌های متمکن بگیرند، انسان‌های متمکن نیز باید مالیات بپردازند اما انسان‌های ضعیف که قدرت پرداخت را ندارند باید یک برنامه تنظیم شود که این افراد شناسایی شده و از پرداخت مالیات یا معاف شوند یا حداقل به آن‌ها تخفیفی داده شود.