به گزارش پارس به نقل از فارستذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (20 دی 94) از سوی هیات‌رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.

علیرضا سلیمی و امیر خجسته نمایندگان محلات و همدان به رئیس‌جمهور لزوم ارائه قراردادهای جدید نفتی به مجلس شورای اسلامی مطابق با اصل 77 قانون اساسی را متذکر شدند.

نادر قاضی‌پور و امیر خجسته نمایندگان ارومیه و همدان به وزیر نیرو لزوم توجه جدی به بهره‌مندی از انرژی‌های پاک و محدودیت در استفاده از سوخت‌های فسیلی را متذکر شدند.

نادر قاضی‌پور و امیر خجسته نمایندگان ارومیه و همدان به وزیر بهداشت لزوم توجه به عدم ایجاد بازار انحصاری در فروش کالاها و خدمات تجهیزات پزشکی و به رئیس‌جمهور توجه جدی به معیشت جانبازان و ایثارگران و پرداخت مطالبات معوقه آنان را متذکر شدند.

سیدسیعید زمانیان دهکردی و بهرام بیرانوند نمایندگان شهرکرد و بروجرد در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار توضیح در مورد علت رکود اقتصادی و وضعیت نامناسب بازار و سیاست‌های اقتصادی نامناسب شدند و همچنین در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار توضیح علت عدم برخورد جدی با اقدامات نامناسب عربستان سعودی به ویژه در خصوص حمله به سفارت ایران در یمن شدند.

سید سعید زمانیان دهکردی نماینده مردم شهرکرد در تذکری به وزرای اقتصاد و صنعت خواستار توضیح علت وجود رکود اقتصادی در بازار کشور و وجود گرانی، بیکاری، تورم و رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی شد.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار کبودرآهنگ به وزیر اقتصاد پیگیری اجرای هرچه سریع‌تر قانون خروج از رکود و ارائه طرحی برای ایجاد اشتغال را متذکر شد.

ناصر سودانی نماینده مردم اهواز به رئیس‌جمهور لزوم ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در خصوص مهار ریزگردها در استان خوزستان و بررسی مصمومیت هزاران نفر از شهروندان اهوازی در باران‌های پاییزی را متذکر شد.

موسی‌الرضا ثروتی، قاسم جعفری، محمدباقر عبادی، حسین سبحانی‌نیا، محمد دهقان، محمد رجایی باغ‌سیایی، جواد هروی، سالار مرادی و نصرالله پژمان‌فر نمایندگان بجنورد، بیرجند، نیشابور، چناران، گناباد، قائنات، سنندج و مشهد به وزیر کشور ضرورت پرهیز مسئولان ذیربط از سیاسی‌کاری در خصوص حل مشکل پدیده شاندیز را متذکر شدند.

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد: علت عدم پرداخت پاداش معوقه ایثارگران که سال‌ها از زمان اعلام‌شده می‌گذرد و هنوز اتفاقی در این باره نیفتاده چیست؟

نادر قاضی‌پور،‌علیرضا محجوب،‌امیر خجسته و فرهاد بشیری نمایندگان ارومیه، تهران،‌همدان و پاکدشت در تذکری به رئیس جمهور خواستار پرداخت مطالبات فرهنگیان شدند.