به گزارش پارس به نقل ازفارس ،سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نظارت استصوابی شورای نگهبان در انتخابات دهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نتایج بررسی هیات‌های اجرایی در انتخابات مجلس و آزمون علمی داوطلبان مجلس خبرگان انجام شد، اگر چه آمار تائید صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی برای مجلس نشان می‌دهد که تائیدها با اغماض بسیاری زیادی صورت گرفته است.

 

وی افزود: در آزمون مجلس خبرگان نیز افرادی که علاقمند برای شرکت در آزمون، شرکت کردند و واجد شرایط بعدی بررسی صلاحیت‌ها می‌شوند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شورای نگهبان از نظارت استصوابی برخوردار است و طبق قانون اساسی می‌تواند برای کسانی که واجد صلاحیت هستند احراز صلاحیت انجام دهد.

 

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه قطعا شورای نگهبان در بررسی خود هیچ نوع نگاه جناحی، گروهی و حزبی به تائید صلاحیت‌ها ندارد، عنوان کرد: شورای نگهبان تنها با ملاک‌های اصلی احراز صلاحیت و چارچوب قوانین مقررات به احراز صلاحیت‌ها می‌پردازد. در این زمینه شورای نگهبان ملاحظه هیچ شخص و روابط فردی را نخواهد کرد. همه داوطلبان شرایط مساوی دارند و این شورا بدون اغماض به این مولفه مهم حق‌الناس بودن انتخابات را که مقام معظم رهبری صراحتا به آن اشاره کردند،عمل می‌کند.

 

«رهبر معظم انقلاب چندی پیش در جمع ائمه جمعه فرمودند که باید افرادی که صلاحیت ندارند نباید امکان ورود پیدا کنند و کسانی هم که حائز شرایط هستند نباید رد شوند. این بهترین ملاک و مولفه برای تائید صلاحیت‌ها است.»

 

وی با اشاره به اینکه کسانی که صلاحیت دارند نباید رد شده و کسانی که احراز صلاحیت نشدند به هیچ وجهی نباید تائید شوند، تاکید کرد: قطعا شورای نگهبان به صورت قاطع و بدون نظر فردی،‌ گروهی و شخصی اعمال قانون خواهد کرد و صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مولفه‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری در بحث حق‌الناس را انتخابات این دوره عنوان کرد که نتیجه بررسی صلاحیت‌ها و انتخابات در چارچوب قانون باید برای همه قابل قبول باشد.

 

نقوی حسینی با بیان اینکه همه ما باید تسلیم نتیجه‌ای باشیم که قانون و روند خود را طی کرده است، خاطر نشان کرد: اگر شورای نگهبان صلاحیت‌ها را بررسی کرد و فردی تائید نشد از کانال قانونی خود اقدام کند؛ همه ما باید این نتیجه را بپذیریم و هر کس نسبت به آن اعتراضی دارد از طریق قانونی اعتراض کرده تا به آن رسیدگی کنند.

 

وی در خاتمه تصریح کرد: نکته بسیار مهم نتایج انتخابات این است که همه باید تسلیم نتیجه باشیم و اگر هم اعتراضی داریم مسیر قانونی برای رسیدگی به آن وجود دارد. این قطعا یکی از مولفه‌های مهمی است که باید به آن توجه شود.