پس از آغشته شدن چنگال‌های رژیم سفاک سعودی به خون شیخ نمر، روحانی برجسته عربستانی؛ این بار مقامات سعودی اظهاراتی وقیحانه علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند.  
 
*گستاخ‌سخنی وزارت خارجه آل‌سعود

 

گستاخی آل‌سعود در دست‌و‌پا زدن سقوط!

 
وزارت خارجه عربستان بامداد یکشنبه طی بیانیه‌ای ضمن واکنش به اعتراضات مردمی در تهران در قبال اعدام شیخ نمر، مدعی شد «فرقه‌ گرایی کور ایران، این مسئله را درک نمی‌کند که اجرای حکم شرع میان مذاهب و دیدگاه‌ها فرقی نمی‌گذارد». در واقع آل سعود سرکوب کردن هر آنچه که متزلزل کننده پایه‌های تخت سلطنت در این کشور باشد را اجرای حکم شرع می‌داند. 

 اجرای حکم ظالمانه و ضد حقوق بشری خودکامگان سعودی در حالی شکل گرفت که دادگاه این کشور با زدن برچسب فتنه‌ انگیزی به اعتراضات مدنی و مسالمت آمیز شیعیان شرق عربستان؛ محاکمه شیخ نمر را بدون حضور حتی یک رسانه و نیز بدون اجازه به وی، جهت دفاع از خود انجام داد. 
 

گستاخی آل‌سعود در دست‌و‌پا زدن سقوط!


نکته مهم دیگر این است که عربستان، ایران را به فرقه‌گرایی کور متهم کرده، این در حالی است که آتش تمامی فرقه‌گرایی‌ها از گور سردمداران دیکتاتور مآب سعودی برمی‌خیزد؛ نوعی از فرقه‌گرایی که تنها وهابیت و تکفیر متولد شده از سیاست تفرقه انگلیسی، به عنوان آیین و مذهب مشروع در این کشور محسوب می‌شود، لذا هر صدایی که طنین پرداخته‌های تهی مغزانه‌ی ابن تیمیه را نداشته باشد به فرقه‌گرایی و ایجاد تفرقه میان مسلمانان محکوم می‌شود.
 

گستاخی آل‌سعود در دست‌و‌پا زدن سقوط!

  
در ادامه نیز وزارت‌خارجه آل سعود که وخامت رو به موتی را از سر می‌گذراند، ساخته‌های فکری تهی از عقل عبدالوهاب را نیز در ردیف مذاهب دینی مطرح می‌کند. وهابیتی که امروزه تمامی جنگ‌ها و نسل‌کشی‌های منطقه از رگه‌های تحجر و انسداد عقلی این مسلک بی‌هویت و خشونت محور منشعب می‌شود.  

*برچسب"مشارکت در جرایم تروریستی" گستاخی جدید آل سعود علیه ایران  

هم‌چنین ریاض در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود تهران را به "مشارکت در جرایم تروریستی" متهم کرد. این سخن پراکنی‌های مقامات ریاض در حالی منتشر می‌شود که دست حکام وهابی آن تا مرفق، به خون مردم ستم‌دیده و بی‌گناه یمن و سوریه آغشته است.
 

گستاخی آل‌سعود در دست‌و‌پا زدن سقوط!

 

 گستاخی آل‌سعود در دست‌و‌پا زدن سقوط!


اکنون در شرایطی که تهران به دلیل اقدامات غیراخلاقی و ضدبشری ریاض در ماجرای تعرض شرطه‌های سعودی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان و نیز جان باختن بیش از 400 تن از حجاج ایرانی بیت‌الله الحرام در فاجعه دلخراش منا، از دولت سعودی طلب‌کار است، عربستان با فرار گرفتن در کرسی طلبکاری گستاخانه، اتهام‌زنی را در رأس برنامه‌های رسانه‌ای خود قرار داده است.  


*بازتاب اعدام شیخ شهید باقر نمر در رسانه‌های جهان  

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: نمر به عنوان پرسر و صداترین رهبر شیعیان در شرق عربستان بود که خواستار انتخابات و انتقاد آشکار از خاندان سلطنتی آل سعود بود. 

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز ضمن انتقاد از اعدام شیخ نمر، تأکید کرد که فرایند بررسی اتهامات وی غیرعادلانه بوده است. 
 

گستاخی آل‌سعود در دست‌و‌پا زدن سقوط!


 روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت که اعدام نمر، خطر جدید ناآرامی داخلی در عربستان و نیز کشورهای مختلف منطقه را در پی خواهد داشت.  

روزنامه اکونومیک تایمز به نقل از شبکه السومریه گزارش داد که اعدام این روحانی شیعه با هدف دامن زدن به نزاع شیعه و سنی شکل گرفته و«منطقه را به آتش می‌کشاند». 

پایگاه خبری تحلیلی "میدل ایست آی" نیز در گفت‌وگو با تحلیل‌گران سیاسی مختلف نوشت: اعدام‌های جدید عربستان برای جلوگیری از سرنگونی حکومت است.  

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در پی شهادت این عالم شیعی به دست آل سعود واکنش نشان داده و اقدام جنایتکارانه عربستان را محکوم کردند. 

*محمد حسین فرهنگی: مردم عربستان تکلیف آل سعود ظالم را مشخص کنند 
 

گستاخی آل‌سعود در دست‌و‌پا زدن سقوط!


عضو کمیسیون عمران در مجلس با بیان اینکه ملت عربستان باید با این جانیان مقابله کند، گفت: مردم عربستان با بیداری و هوشیاری بیشتر تکلیف زمامداران ظالم کشور خود را مشخص کنند. 

عضو هیات رئیسه دستگاه قانون گذاری کشور با تاکید بر این‌که آینده آل‌سعود نامشخص است، اظهار داشت: با اعدام شیخ نمر، بخش عظیمی از جمعیت کشور عربستان تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و آثار بلند مدت و کوتاه مدتی علیه رژیم آل سعود به دنبال خواهد داشت. 
 
*نوذر شفیعی: اعدام شیخ نمر، اعدام آزادی بیان در عربستان است 
 

گستاخی آل‌سعود در دست‌و‌پا زدن سقوط!


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در قرن حاضریکی از مولفه های مهم حقوق بشر آزادی عقیده است؛ و اعدام فردی به دلیل ابرازعقیده از نظر افکارعمومی پذیرفته نیست؛ بنابراین شیخ نمر فقط موضوع مربوط به عربستان، دنیای تشیع و جهان اسلام نبود بلکه اساسا موضوع جهانی است و اعدام وی به معنای اعدام آزادی بیان درعربستان است. 

وی تاکید کرد: تمام نهادهای بین‌المللی و تشکل‌های مردم نهاد باید نسبت به اعدام شیخ نمر واکنش نشان دهند، اما متاسفانه نهادهای حقوق بشر غربی در این‌گونه موارد سکوت می کنند اما موضوعاتی مانند اعدام قاچاقچی می تواند برای آنها مهم باشد. 
 
 
*عوض حیدرپور: اعدام شیخ نمر راه طولانی انحطاط حکومت آل سعود را کوتاه می‌کند؛ سرنوشت پادشاه عربستان بهتر از صدام و قذافی نخواهد بود 
 

گستاخی آل‌سعود در دست‌و‌پا زدن سقوط!

 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ با بیان اینکه اعدام شیخ نمر و تمام اعدام‌های سیاسی و بدون حساب و کتاب٬ ناشی از حب و علاقه حاکمان آل سعود به بقا است٬ افزود: تاریخ بارها نشان داده که زورگویی و کشتار افراد بی‌گناه٬ نتیجه‌ای جزء نابودی عاملان آن ندارد. 

وی با اعلام این‌که سرنوشت پادشاه و مقامات‌عربستان بهتر از سرنوشت افرادی مانند صدام و قذافی نیست٬ افزود:‌ به نظر من اعدام شیخ نمر در شرایط کنونی٬ راه طولانی انحطاط و نابودی حکومت آل سعود را کوتاه خواهد کرد. 
حیدرپورشهرضایی ادامه داد: آل سعود باید منتظر قیام و اعتراضات گسترده مردم در عربستان باشد و قطعا آن زمان٬ موقعی است که دیگر حکومت آل سعود را باید تمام شده بدانیم. 
 

گستاخی آل‌سعود در دست‌و‌پا زدن سقوط! 


بی‌شک کاخ سلطنتی ریاض به همراهی تمامی شاهزادگان خودکامه آن در آستانه سقوط به پرتگاهی از آتش خشم و نفرت مردم جهان قرار دارد که برای ابد در آن مدفون خواهند شد. 

و سخن آخر این‌که مقراض قطع فریادهای حقوق‌بشری سرزمین حجاز، درنهایت دم میراث‌داران عبدالعزیز را از سرمایه‌های مردم و شیعیان مظلوم عربستان کوتاه خواهد کرد؛ عاقبتی خفت‌بار که نام آل سعود را درکنار فرعونیان غرق شده در معجزه نیل موسی نبی ثبت خواهد کرد. 
 
 
گزارش از: وحید امیدی‌موحد