به گزارش پارس، گاهی اوقات اظهاراتی در داخل مطرح می شود که تبعاتی را به همراه دارد و معمولاً وزارت امور خارجه در روابط بیرونی هزینه های آن را می پردازد. شما به کسانی که این گونه اظهارات را مطرح می کنند چه توصیه ای دارید؟
 
- توصیه ما این است که همه مسئولین بایددر بخش های مختلف به دنبال تامین منافع ملی   باشند و برای اینکه منافع ملی به بهترین شکل تامین شود حتماً یک هماهنگی و حرکت در چارچوب کلی که سیاست های کلان آن را مقام معظم رهبری تعیین می کنند باید باشد.
 
 
استفاده از ظرفیت همه بخش ها خیلی می تواند در تامین منافع ملی کمک کند، ولی حتماً این ظرفیت ها اگر به شکل هماهنگ در کنار هم قرار گیرند بیشترین کارایی را دارند. گاهی اوقات ممکن است ظرفیت های خوبی را داشته باشیم ولی به دلیل ناهماهنگی و عدم رعایت چارچوب هایی که منافع ملی را تامین می کند، ظرفیت ها به خوبی به کار گرفته نشود.
 
 
* مهمترین اتفاق سال ۹۱ به نظر شما چه بوده است؟
 
 
- در سال ۹۱ موضوعات خوبی در سیاست خارجی داشتیم. برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد و در مدیریت تحولات منطقه به خصوص بحث سوریه توانستیم نقش مثبتی را ایفا کنیم. در بحث های هسته ای فعالیت های مختلفی انجام شد که وزارت امور خارجه نقش زیادی برای آماده کردن گفتگوها داشت و شاید همه باید آماده بشویم برای مهمترین حادثه ای که در تاریخ کشور ما در سال ۹۲ می تواند اتفاق بیافتد و آینده کشورمان را به شکل روشنی ترسیم بکند که آن نیز انتخابات ریاست جمهوری است. حضور و مشارکت مردم و برگزاری انتخابات خوب و غرور آفرین به وسیله حضور مردم قطعاً در سیاست خارجی تاثیرات زیادی را می گذارد.
 
 
وزارت خارجه آمادگی دارد در کنار همه بخش های مختلف قدم های بلندی را برای برگزاری انتخابات بردارد.
 
 
* عجیب ترین سوالی که در سال گذشته در نشست ها ی خبری از شما پرسیده شده است چه بود؟
 
 
- سوال عجیب زیاد بود ولی یکی از این سوالاتی که پرسیده شد این بود که اگر شما بخواهید به ۱+۵ نمره بدهید چند می دهید من هم گفتم ۶‍ ! .
 
 
* در سال ۹۱ از چه سوالی حسابی عصبانی شدید؟
 
 
- من معمولاً کمتر عصبانی می شوم ممکن است تعجب بکنم یا بعضی از سوالات را اگر احساس کنم با انگیزه سیاسی برای تخریب چهره کشورمان مطرح می شود از دستش تعجب بکنم ولی سعی می کنم در جهتی که هم از حقوق مردم دفاع محکم بکنم و هم برخورد مان چارچوب منطقی داشته باشد پاسخ مناسب بدهیم.
 
 
* اتفاقی که در سال گذشته باعث خنده شما شده باشد؟
 
 
- شاید برخی ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی باعث خنده شده باشد چون خودشان گرفتار مشکلات بسیار زیادی هستند و توانایی پرداختن به مسایل داخلی خودشان را ندارند ولی ادعای بزرگی راجع به ایران می کنند.
 
 
* مهمترین خبری که در سال گذشته تکذیب کردید چه بود؟
 
 
- برخی خبرها را درباره فعالیت هسته ای مان گاهی اوقات عنوان می کنند که اساساً درست نیست. مطالبی که در رابطه با دخالت مان در امور داخلی کشورهای منطقه عنوان می کنند هیچکدام صحت ندارد.
 
 
* شما فیس بوک دارید؟
 
 
- در حال حاضر هیچی ندارم اصلاً نمی رسم که چیزی داشته باشم.
 
 
* به دلیل بحث دیپلماسی عمومی این موضوع را سوال کردم. الان وزارت خارجه آمریکا فیس بوک راه اندازی کرده و به دنبال اهداف خود است.
 
 
- نه بنده فیس بوک ندارم نه به لحاظ زمانی توانش را دارم و نه اینکه اصلاً در این جهت حرکت کردیم. ولی از طریق سایت های مختلفی که نمایندگی های ما را دارند و خود وزارت امور خارجه در اختیار دارد و شیوه های مختلف اطلاع رسانی سعی کردیم دیپلماسی عمومی مان فعال باشد.