به گزارش پارس به نقل از فارس، خبرگزاری دولتی کره شمالی نوشت: « فرمانده ارشد ارتش خلق کره اعلام می کند که تمامی یگانهای توپخانه ای اعم از واحدهای موشک راهبردی و یگانهای توپخانه ای دوربرد در حالت آماده باش جنگی قرار گیرند. »

این بیانیه پس از آن صادر شد که روز گذشته رسانه های خبری گزارش دادند کره جنوبی و آمریکا توافقنامه جدیدی برای اقدام نظامی مشترک علیه کره شمالی امضا کرده اند.

دو کشور توافق کردند هر حمله محدود از طرف کره شمالی را با اقدام نظامی مشترک پاسخ دهند.

تنش های بین المللی با کره شمالی زمانی بالا گرفت که این کشور در روز ۲۴ بهمن یک بمب اتمی ۷ کیلو تُنی آزمایش کرد که واکنش تند مجامع بین المللی را به همراه داشت.

کره شمالی منتقد همکاری های نظامی کره جنوبی و امریکا است. ماه گذشته و زارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای نسبت به تبعات تهدیدهای آمریکا هشدار داد و گفت با این روند جنگ دوم کره اجتناب ناپذیر است.

پیونگ یانگ بر اثر همین تنش ها توافق صلح خود با کره جنوبی را لغو کرده است. این اتفاق پس از آن رخ داد که ماه گذشته شورای امنیت دور تازه ای از تحریم ها را علیه کره شمالی تصویب کرد.

تحریم های قبلی علیه کره شمالی، این کشور را با مشکلات اقتصادی عمده ای مواجه ساخته و به کمبود مواد اساسی در آن کشور منجر شده است.