به گزارش پارس، تابناک در ادامه گزارش خود می‎ نویسد: در ماه ژانویه دادگاه اتحادیه اروپا به کشورهای اروپایی اعلام کرد که آنان نتوانسته اند مدارک لازم و کافی را برای اثبات دست داشتن دو بانک ایرانی ملت و صادرات در تامین مالی پروژه هسته ای ایران ارائه کنند، لذا باید دارایی هایی مسدود شده، بانک های ایرانی را آزاد کنند. بر اساس ادعا ها تا کنون کشورهای اروپایی از اطلاعات محرمانه برای اثبات دستن داشتن این دو بانک در تامین مالی پروژه هسته ای ایران، استفاده نکرده اند، اما ظاهرا وزارت خارجه آمربکا در حال رایزنی برای استفاده از این اطلاعات علیه بانک های ایرانی است.

 

اما اعلام این مطلب توسط ناتو که غرب در سال های گذشته با حمله سایبری به تاسیسات هسته ای ایران، علیه این کشور از لحاظ حقوق بین الملل به زور متوسل شده است، مورد توجه رسانه های مختلف قرار گرفته است و روزنامه های آمریکایی و روسی به آن پرداخته اند. راشا تودی ضمن پرداختن به این مطلب نوشته است که اگر چه آمریکا رسما مسئولیت حملات سایبری به ایران را بر عهده نگرفته است، اما همزمانی حمله سایبری به تاسیسات هسته ای ایران با تبادل اطلاعات آمریکا و اسرائیل در مورد برنامه هسته ای ایران مسائلی را آشکار کرد. چرا که همان زمان یکی از مقامات آمریکایی در گفت و گو با نیویورک تایمز گفت در آمریکا هر نوع حمله به تاسیسات هسته ای ایران تحت عنوان محرمانه آزمایش های علمی، طبقه بندی محرمانه می شود.

 

اما نکته جالب اینکه برخی از رسانه های غربی نتایج این تحقیقات ناتو را نپذیرفته اند و گفته اند که محققانی که این تحقیق را انجام داده اند از تجربه کمی در مورد جنگ های سایبری برخوردار بوده اند. این در حالی است که ۲۰ نفری که این تحقیق را انجام داده اند، از زمره محققان درجه اول حقوق بین الملل و متخصصان حقوقی جنگ های سایبری بوده اند. .

 

اما در میان این خبر ها نشنال اینترست هم به بیان هزینه های بالای جنگ با ایران پرداخته و نوشته است در صورتی که غرب با ایران وارد جنگ شود، تحریم ها و فشار های بین المللی علیه ایران سست خواهد شد. چرا که ممکن است بهای نفت در این صورت به نحو بی سابقه ای افزایش یابد در این صورت است که بسیاری به نفت ایران مشتاق خواهند شد.

 

این نشریه ادامه می دهد البته هیچ تضمینی هم وجود ندارد که جنگ مساله هسته ای ایران را حل کند، چرا که در صورت منهدم کردن آن ها ایران هر زمان دیگری می تواند آنان را دوباره بازسازی کند. علاوه بر این اگر چه ممکن است حمله غربی ها به ایران این کشور ار متقاعد کند که ساخت سلاح هسته ای! به این قیمت نمی ارزد، اما در عین حال آنان را به سمت بازدارندگی هسته ای خواهد کشاند.

 

اما از دیگر خبرهای مهم بین المللی می توان به انتشار خبر آموزش نظامی مخالفان بشار اسد در اردن اشاره کرد. ظاهرا به دلیل مخالفت افکار عمومی ترکیه با آموزش این نیرو ها در ترکیه و وضعیت خاض لبنان، آمریکایی ها فعالیت های نظامی خود علیه بشار اسد را در اردن سازماندهی کرده اند.

 

سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به عراق هم از اخبار مهم بین المللی بود. وی در تماسی تلفنی با مسعود بارزانی به وی هشدار داد که راه مستقلی از حکومت مرکزی در پیش نگیرد. موضوعی که باعث شد، بلافاصله اردوغان نخست وزیر ترکیه به آن واکنش نشان دهد و او هم طی تماسی تلفنی با نچیروان بارزانی در این باره گفت و گو کرد.

 

ترکبه در سال های اخیر رویکردی ضد شیعی علیه دولت نوری المالکی داشته است و سعی می کند با تحریک کردهای عراق آنان را رودر روی دولت مرکزی این کشور قرار دهد.