به گزارش پارس به نقل از فارس،   « عدنان محمود» سفیر سوریه در تهران در حاشیه مراسم گرامیداشت علامه شهید « محمد سعدی رمضان البوطی» رئیس اتحادیه علمای بلاد شام که عصر دوشنبه در مسجد نور تهران برگزار شد، به تماس تلفنی خود یک هفته پیش از شهادت البوطی اشاره کرد و اظهار داشت: البوطی در این تماس تلفنی به من گفت که نسبت به وضعیت آینده سوریه مطمئن است و می داند که پیروزی با ماست.

سفیر سوریه در ایران با بیان اینکه یک هفته پیش از ترور شهید البوطی شبکه های تلویزیونی منطقه ای اعلام کردند که هر کس با نظام بشار اسد باشد، چه مردم و چه علما باید کشته شوند، یادآور شد: دیدید که علیه شیخ البوطی چقدر فتوی صادر کردند تا او را به شهادت برسانند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تروریست ها به هدف خود در شهادت البوطی رسیدند، خاطرنشان کرد: خون این شهید سوریه را در مسیر خود مقاومتر و مستحکمتر خواهد کرد.

سفیر سوریه در ایران کشورهای ترکیه، قطر و عربستان را در پس ناآرامی های سوریه و بخصوص انفجار اخیر دانست که منجر به شهادت البوطی و جمعی از نمازگزاران در دمشق شد.

محمود ادامه داد: شهیدی را از دست داده ایم که عمرش را در راه اسلام و دین گذاشت.

سفیر سوریه در ایران با تشکر از ملت و نظام جمهوری اسلامی که همواره صدای حق و دین را بلند نگاه داشته اند، خاطرنشان کرد: سوریه و ایران ستون مقاومت در منطقه هستند. از آیت الله تسخیری نماینده مقام معظم رهبری که در مراسم تشیع شهید البوطی حضور داشته و به ایراد سخنرانی پرداخت نیز کمال تشکر را دارم.