به گزارش پارس، مهر به نقل از نیویورک تایمز نوشت، کشورهای عربی و ترکیه در ماه های گذشته با کمک سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ارسال کمک های نظامی خود برای گروههای مسلح در سوریه را افزایش داده اند.

بر اساس این گزارش، کشورهای عربی و ترکیه در ماه های اخیر با کمک سیا به سرعت ارسال کمک های نظامی خود به گروههای مسلح در سوریه را افزایش داده و با استفاده از پروازهای محرمانه تسلیحات و دیگر تجهیزات نظامی را در اختیار آنها قرار داده اند.

یکی از مسیرهای هوایی ارسال تجهیزات نظامی برای گروههای مسلح در سوریه

به نوشته نیویورک تایمز، بررسی آمار مربوط به پراوزهای انجام شده در کشورهای عربی و ترکیه بیانگر افزایش پروازهای نظامی است.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است: انتقال هوایی تسلیحات برای گروههای مسلح در سوریه ابتدا در محموله های کوچک از ابتدای سال ۲۰۱۲ آغاز شد، اما در اواخر سال گذشته میلادی رشد چشمگیری یافت.

برهمین اساس در ماه های گذشته بیش از ۱۶۰ پرواز حاوی کمک های تسلیحاتی کشورهای اردن، قطر و عربستان سعودی در فرودگاهی در نزدیکی شهر آنکارا به زمین نشسته اند و این تسلیحات در اختیار گروههای مسلح در سوریه قرار گرفته است.

البته برخی از پروازهای کشورهای عربی در فرودگاه های اردن به زمین نشسته اند.

خبرهمکاری سیا با کشورهای عربی و ترکیه در زمینه ارسال سلاح برای گروههای مسلح در سوریه در حالی منتشر می شود که روز گذشته نیز خبری در مورد آموزش تروریست های فعال در سوریه از سوی سازمان جاسوسی آمریکا منتشر شده بود.