به گزارش پارس به نقل از مهر، شبکه المنار از خبرهای ضد و نقیض درباره سرنوشت ریاض الاسعد سرکرده شبه نظامیان ارتش آزاد خبر داد، شبکه الجزیره پیشتر گزارش داده بود ریاض الاسعد بر اثر وقوع انفجاری زخمی شد و یکی از پاهای خود را از دست داد و برای درمان به یکی از بیمارستانهای ترکیه منتقل شده است، اما برخی رسانه های سوری از کشته شدن ریاض الاسعد خبر داده اند.

به گزارش این رسانه ها، ریاض الاسعد فرمانده شبه نظامیان ارتش آزاد (جیش الحر) بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در منطقه المیادین در استان دیرالزور در نزدیکی مرزهای ترکیه کشته شده است، این در حالی است که شبه نظامیان ارتش آزاد، پیش از این حادثه، مخالفت خود را با انتخاب غسان هیتو به عنوان نخست وزیر موقت مخالفان سوری اعلام کرده بودند.

برخی رسانه ها گزارش داده اند سرهنگ ریاض الاسعد فرمانده جیش الحر بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در منطقه المیادین در استان دیرالزور در شرق سوریه کشته شده است، این خودرو بمبگذاری شده از سوی گروه تروریستی جبهه النصره منفجر شده است که از عبور وی از این منطقه اطلاع داشته بود. این در حالی است که برخی رسانه های دیگر گزارش داده اند الاسعد به شدت زخمی شده و رسانه های دیگری هم اعلام کرده اند وی به همراه سه نفر دیگر از همراهانش در این انفجار تکه تکه شده است.

بر اساس این گزارش، یک خودرو ترکیه ای آبی رنگ با پلاک ترکیه که در خیابانی که الاسعد از آن عبور می کرد، پارک شده بود، هنگامی که الاسعد از این مکان عبور کرد، این خودرو منفجر و سبب منهدم شدن خودرو الاسعد شد. به گزارش شام پرس، آنچه مشخص است، اینکه منطقه المیادین تقریبا از مدتها پیش، تحت سیطره جبهه النصره قرار دارد و یکی از امارتهای اسلامی مورد ادعای این گروه تروریستی به شمار می رود.

رسانه های سوری این سئوال را مطرح کرده اند که آیا ریاض الاسعد بهای اعتراض به انتخاب هیتو به نخست وزیری مخالفان خارج نشین سوری را پرداخت کرده است، مخالفانی که مورد حمایت گسترده ترکیه، قطر، عربستان و غربی ها قرار دارند. این در حالی است که با وجود سیطره جبهه النصره بر مکانی که انفجار رخ داده است، شبه نظامیان ارتش آزاد و دیگر گروههای مسلح مخالف، نظام سوریه را به دست داشتن در این انفجار متهم کرده اند.